Gå til innhold

Bestille pakke over 1000kr fra Frankrike. Toll?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg holder på å bestille et program direkte fra utvikleren (Arturia) i Frankrike.

Den koster 199 Euro, med Priority Mail kommer 8 Euro i tillegg. Iflg dagens valuta blir 199 Euro=1600NOK (ca, har lukket sida).

Har sett dette produktet i webbutikker i Norge til over 2000, så her er det jo endel penger å spare på å gå utenom fordyrende mellomledd.

Vel, til poenget. Hva kan jeg forvente å få i tollgebyr? Flere hundre kroner?

Når jeg bestilte Oblivion fra Play.com kom et 170kr i tollgebyr. Hva er det på pakker over 1000kr i verdi da?

Lite vits å bestille derfra hvis det blir like dyrt som i Norge, tar jo bare mye lengre tid å få den da.

Og please, useriøst tull som "Øøøh last ned crack dahhh!11" kan dere spare dere for.

Endret av Bitex
Videoannonse
Annonse

Toll reglene er som følgende:

Alle varer som koster over 200 nok , skal det betales toll på

altså får å finne ut hvor mye toll det blir så tar du prisen på varen ganger det 25% og deler på 100.da finner du ut hvor mye moms det blir.så må du betale et gebyr som er på 80nok visst du toller det selv.

surt som f'*** men sånn er det.

Akkurat...Da kommer vi opp i 2000 likevel. Hm. Vet ikke helt hvor jeg skal bestille det fra da :p Får lete litt på webshops til musikkbutikker etter et tilbud. De har ikke sånt på Komplett osv.

Edit: Fant den på prolyd.no til 1800. Farsken, de snikene posta pris uten mva. Da ble det 2250.

Endret av Bitex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...