Gå til innhold

Memory dump

Jahaja

Anbefalte innlegg

Har problemer med at maskinen av og til får bluescreen og memory dump. Får også feilmeldinger av og til " memmory coukdnt be read! hva er det som er galt. trodde jeg skulle ha plenti nok ram:)

Kjøpte maskine ferdig bygget hos komplett.no og sendt den inn 4 Ganger til rep for jeg fant ikke ut hva som feilet den før.. den er stabil nå uten om disse dumpene. det er ikke så ofte det skjer.Tror dere det kan være en minnebrikke som er defekt? hvordan kan jeg finne ut dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en melding jeg får av og til når jeg kjører noen programmer:

IEXPLORER:EXE Aplication Error

The instruction at "0x77e19faf" referenced memory at "0x00000001". The memory could not be "read".

sier meg ingenting...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-04 08:02, skrev Robinkle:

Memory dump = noe galt med minne ditt.

Prøv å lån noen andre brikker og test!

Dette henger ikke på greip!

(Hvis du ikke vet hva memory dump er, så ikke kom med slike bastante uttalelser)

Memory dump betyr ikke at du har noe galt med minnet.

Memory dump innholder bug check info, noe av denne infoen viser også på "blue screenen" + informasjon lagret i minne ved krasj!.

Hva som er galt kan være hva som helst.

Du kan analysere memory.dmp f.eks med en utility som heter dumpchk.exe, her vil du får ut bug info som viste på blue screen, (nyttig om du ikke bevitnet krasjen selv).

Her vil du altså få info om "BugCheckCode" og "BugCheckParameter" 1 til 4 ++++

Først nå kan du begynne å lete etter hva feilen eventuelt skulle være.

Edit: Svarte jeg skriver sent

[ Denne Melding var redigert av: SuperFly på 2002-10-04 08:30 ]

Lenke til kommentar

jeg hadde en film på pcen som jeg hele tiden fikk den feilmeldingen jeg skrev isted på. en kompis kopierte den gjennom nettverket og hos han funket den bra. jeg flyttet filen til en annen partisjon og fortsatt fikk jeg feilmelding. men er ikkr bare på den filen det skjer. ofte i explorer når jeg kjører endel programmer og. så det er vanskelig å finne ut hva det er... har 3 minnebrikker bet ikke åssen jeg skal finne ut hvilken av disse det kan være noe galt med visst det i hele tatt er dem det er noe med da... fant ingenting på burnin test.

har en liten case foran meg med andre ord:(

Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å finne en løsning/forklaring på blue screenene dine ved å søke etter bugcheck infoen du sitter med på google eller MS, kan du du jo strarte med å oppgradere alle driverene du bruker, hvis ikke dette hjelper er det nok bare å beygynne å plukke fra hverandre maskinen :sad:. Ta ut alt du ikke og gjerne bytte skjermkort.

Eller sende den tilbake til komplett :sad:, eller slå seg til ro med noen blåskjermer :sad:.

Sett av masse tid, og lykke til :razz:

Lenke til kommentar

Jeg fikk memory dump da jeg bygget min pc her om dagen. Dette skjedder hver gang jeg skulle installere et os. Årsaken til denne feilen var at jeg hadde satt hastigheten på minne altfor høyt. Så derfor satte jeg ned maks på minne og da ville pc'en legge inn alt smertefritt. Deretter økte jeg minnet til opprinnelig hastighet.

Jeg vil anbefale at du kjører sisoft sandre pro 2002. Og ta div. tester på minne ditt. Deretter kan du sammenligne de forskjellige hastighetene du evt. kommer til å kjøre på. Så tilslutt tar du hastighet som er mest stabil for deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ja for komplett har jo peiling..

det som selger så masse hardware burde hatt noen mer kompetente reperatører. sendte den inn 4 ganger til dem og sa hva de skulle skifte... men neida de skiftet noe helt annet og da maskinen kom tilbake funket ikke den i oppstarten engang... ringte dem sikkert 20 ganger til jeg fikk direkte nummeret til sjefen og når jeg endelig hadde fått pcen i orden etter 4 mnd eller ikke helt i orden da:( som sagt. så var jo mange av komponentene gamle... og gått mye ned i verdi.. fikk jo to minnebrikker som plaster på såret da etter mye om og men med forbrukerrådet å greier.. så bedre å få kompiser til å se på pcen og prøve å finne ut hvilken komponent det er selv før en sender den inn der... Greit nok at komplett er billige men de bør ikke kalle seg Komplett visst ikke bedriften er komplet,t med service og kompetente reperatører. de hadde jo ikke peil når jeg ringte dem engang:( nei nok dårlig reklame for dem. Men ville bare få frem i lyset at alt er ikke så seriøst som det virker. kanskje bare jeg som har vært uheldig men men...

Lenke til kommentar

Hva slags hovedkort har du?? Det er endel hovedkort som ikke liker mange minnebrikker. Prøv å ta ut alle bortsett fra en og se om feilen fortsatt oppstår.

Forsvinner feilen med kun en brikke i så prøv med to. Det kan være en svakhet i en av brikkene eller så kan det være at hovedkortet ikke liker 3 brikker rett og slett.

Lenke til kommentar

har MSI- 6380 ver 2.0. har tatt ut en og en og sjekket litt. men det som er kluet er at det ofte kan gå en uke før jeg får memory dump igjen så det skjer ikke så ofte. men av og til kan det skje flere ganger på en dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...