Markus123 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei. Fant en plate her hjemme som om jeg lurte på om var pleksiglass. Husker ikke å ha vært borti plexiglass tidligere, og vet derfor ikke hvordan pleksiglass oppfører seg i forhold til vanlig glass. Jeg har prøvd å bøyd på plata, og da gir den etter. Jeg har også kakket på den med knokene. Da fikk den en lyd som minna mest om plastikk, men også litt om glass... Så prøvde jeg å slå av en bit av den. Når den datt av minna det mest om glass... Så det jeg lurte på var om noen kunne fortelle meg om dette er glass eller pleksiglass ut ifra det ovenfor... Mvh. Markus. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Du kan jo f.eks. banke på et vindu å sammenligne med den plata du har. Men plexi oppføreer seg noe ala' plast kan jeg si, og den skal være litt bøyelig. Foresten hvor tykk er den. Er det noe beskytelses film utenpå plate? Lenke til kommentar
Markus123 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Ikke beskyttelse, ca 2mm tjukk... Den er litt bøyelig, ikke mye. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Tja, da kan jeg være ganske sikker på at det er plexi/lexan. men du kan jo f.eks. teste med å kutte litt i det med en stikksag for å dobbeltsjekke det Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Du kjener det på lukta når du tar stikksagen (Full hastighet) og kutter greia opp ;D Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Du kjener det på lukta når du tar stikksagen (Full hastighet) og kutter greia opp ;D 6061679[/snapback] Gjør han det merker han lettere om det er glass... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Gjør han det merker han lettere om det er glass... 6061688[/snapback] Der har du så absolutt rett ja! Hohoho :!: Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Prøv med no litt mindre drastisk da, enn stikksaga Ta en glasskjærer og skjekk. Du skal merke om det er glass eller plexi på den måten. Men glass burde ikke være bøybar, så det er trolig plexi du har Glass er også mye klarere, etter hva jeg har sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå