Petterahl Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Hei! Lurer på om det er farlig med for mye tyggegummei? Jeg kan ofte spise en pakke Extra om dagen eller fordelt på to dager, spiser det ofte i sammenheng etter at jeg er ferdig med å spise annen mat. Inneholder Extra mye flour? Takker for svar =) Endret 7. mai 2006 av Petterahl Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Han fotball-typen måtte opperere kjeven fordi han tygde for mye tyggegummi, i alle fall. Sånn rent bortsett fra det aner jeg ikke. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Tyggegummi inneholder ofte kunstig søtstoff, som er en kilde til fenylalanin. Dette stoffet har lakserende virkning, noe som kan gjøre magen din temmelig løs, og ofte fungere som du har spise bønner/kål. Om du ikke merker det, og heller ikke tygger kjevene dine ihjel, burde det ikke være så mye fare. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 tygegummi inneholder estoffer. de lagres i kroppen din hele livet. desto mer tyggegummi du spiser, jo mere estoffer lagres i kroppen. tygger du 5 pakker hver dag er sjansen for kreft betydelig større enn om du aldri tygger en eneste tyggegummi i hele ditt. liv. selv om sjansen ved begge tilfeller er svært liten Lenke til kommentar
Krutt-kim Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg fant noe jeg trodde var tyggegummi en gang Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 mamma fikk plommene hun hadde i munnen tygd i stykker:-Pp Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 mamma fikk plommene hun hadde i munnen tygd i stykker:-Pp 6056956[/snapback] Plommene? Tann-plomberingene? Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 En kamerat fikk overbelastning i kjeven etter å tygd tyggis konstant i en uke, så ja, det er farlig å tygge for mye tyggis. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 tygegummi inneholder estoffer. de lagres i kroppen din hele livet. desto mer tyggegummi du spiser, jo mere estoffer lagres i kroppen. tygger du 5 pakker hver dag er sjansen for kreft betydelig større enn om du aldri tygger en eneste tyggegummi i hele ditt. liv. selv om sjansen ved begge tilfeller er svært liten 6056909[/snapback] Du vet ikke hva e-stoffer er. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 mamma fikk plommene hun hadde i munnen tygd i stykker:-Pp 6056956[/snapback] Plommene? Tann-plomberingene? 6057356[/snapback] Stemmer:) Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 tygegummi inneholder estoffer. de lagres i kroppen din hele livet. desto mer tyggegummi du spiser, jo mere estoffer lagres i kroppen. tygger du 5 pakker hver dag er sjansen for kreft betydelig større enn om du aldri tygger en eneste tyggegummi i hele ditt. liv. selv om sjansen ved begge tilfeller er svært liten 6056909[/snapback] Tull. Kroppen bryter ned både estoffer og søtningsstoffer. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Tygde tyggegummi for et par dager siden. Jeg hadde en plombering som jeg hadde mistet deler av. Takket være tyggegummien, så mista jeg resten, så nå er det et svært hull som er åpent og det iser hver gang jeg skulle drikke noe som er kaldere enn munnhulen. Kan ikke vente til tannlegetimen som jeg har den 24. (Som ble bestilt før jeg mista plomben.) Har du fyllinger - begrens tyggingen. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 tygegummi inneholder estoffer. de lagres i kroppen din hele livet. desto mer tyggegummi du spiser, jo mere estoffer lagres i kroppen. tygger du 5 pakker hver dag er sjansen for kreft betydelig større enn om du aldri tygger en eneste tyggegummi i hele ditt. liv. selv om sjansen ved begge tilfeller er svært liten 6056909[/snapback] Nei? Hvorfor skulle "e-stoffer" på magisk vis unngå kroppens fordøyelse, til forskjell fra alt anna? http://en.wikipedia.org/wiki/E_number Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Som nevnt, Sir Alex Fergusson, tyggeren av alle tyggere måtte kjeveopereres som resultat av mye tygging Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå