Gå til innhold

Er mye tyggegummei skadelig?

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om det er farlig med for mye tyggegummei? Jeg kan ofte spise en pakke Extra om dagen eller fordelt på to dager, spiser det ofte i sammenheng etter at jeg er ferdig med å spise annen mat. Inneholder Extra mye flour?

Takker for svar =)

Endret av Petterahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tyggegummi inneholder ofte kunstig søtstoff, som er en kilde til fenylalanin. Dette stoffet har lakserende virkning, noe som kan gjøre magen din temmelig løs, og ofte fungere som du har spise bønner/kål.

Om du ikke merker det, og heller ikke tygger kjevene dine ihjel, burde det ikke være så mye fare.

Lenke til kommentar

tygegummi inneholder estoffer. de lagres i kroppen din hele livet. desto mer tyggegummi du spiser, jo mere estoffer lagres i kroppen. tygger du 5 pakker hver dag er sjansen for kreft betydelig større enn om du aldri tygger en eneste tyggegummi i hele ditt. liv. selv om sjansen ved begge tilfeller er svært liten

Lenke til kommentar
tygegummi inneholder estoffer. de lagres i kroppen din hele livet. desto mer tyggegummi du spiser, jo mere estoffer lagres i kroppen. tygger du 5 pakker hver dag er sjansen for kreft betydelig større enn om du aldri tygger en eneste tyggegummi i hele ditt. liv. selv om sjansen ved begge tilfeller er svært liten

6056909[/snapback]

Du vet ikke hva e-stoffer er.

Lenke til kommentar

6056909[/snapback]

Tull. Kroppen bryter ned både estoffer og søtningsstoffer.

Lenke til kommentar

Tygde tyggegummi for et par dager siden. Jeg hadde en plombering som jeg hadde mistet deler av. Takket være tyggegummien, så mista jeg resten, så nå er det et svært hull som er åpent og det iser hver gang jeg skulle drikke noe som er kaldere enn munnhulen. Kan ikke vente til tannlegetimen som jeg har den 24. (Som ble bestilt før jeg mista plomben.)

Har du fyllinger - begrens tyggingen.

Lenke til kommentar

6056909[/snapback]

:ermm: Nei?

Hvorfor skulle "e-stoffer" på magisk vis unngå kroppens fordøyelse, til forskjell fra alt anna?

http://en.wikipedia.org/wiki/E_number :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...