Ustedalen Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Fikk vite noe som rystet meg en del i sta. I går, så hadde en del venner vært ute sammen, og møtt på noen som jeg ikke akkurat vil kalle venner. Det ble en del rasistiske utmerkelser til en venn av meg, og de bestemte seg for at de ville gå uten å få noe trøbbel. De likte de andre svært lite, og fikk inn noen folk som var i 20-års alderen (de andre er 17-18 i år!). De begynte å slå på folkene, og knuste en øl-flaske i hodet på en i klassen min. Fyren måtte på legevakten å sy! Etter det fly de spesielt på en annen en, som er fra Kosovo. Fyren ble vist banket ganske kraftig opp, og det er nå fare for at han knekt noe. Rett etter det, gikk de på bilen til han som fikk øl-flasken i hodet, og ramponerte den ganske kraftig fra utsiden. De vennene mine tok vist ikke igjen, og anmeldte det seinere. De to (17 år) som fikk 20-åringene til å gjøre dette, ble tydeligvis tatt av politiet seinere om kvelden. Noen som vet hvilken straff de kan vente seg? Både de på 17 og 20. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Åh, dette var trist å høre. Håper de tølperne får en viss bot på en viss størrelse, og fengsel. Fengsel er vel ikke sikkert, men de må vel erstatte skadene på bilen? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Du skriver klumsete. Trodde ikke 17åringene hadde gjort noe? Hvorfor ble de plukket opp av politiet? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Spørs vel hvor store skadene er, vist det bare er mindre skader blir vel saken fort henlagt. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 de kommer ikke til å få en dritt Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hadde det vært innvandrerene som banket opp nordmennene derimot, hadde du fått VG's forside og hele FRP i ryggen med en gang. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Saken blir ikke henlagt hvis det er bevis for at dem gjorde det. I såfall så brude man seriøst kontakte SEFO. Når det kommer til straff er jeg ikke ekspert, men jeg tipper at de som ikke slo blir dømt som medskyldig, og de som slo blir dømt for vold, og eventuelt rasisme. Straffe rammet for disse overtredelsene har jeg ikke sjekket. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Du skriver klumsete. Trodde ikke 17åringene hadde gjort noe? Hvorfor ble de plukket opp av politiet? 6055991[/snapback] Vet jeg skriver klumsete! Klarte ikke å formulere dette. De 17-åringene som ble tatt opp av politiet, hadde fått 20-åringene til å gi vennene mine juling. De tørte tydligvis ikke å gjøre noe selv! Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 17 åringene er vel medvirkende til hendelsen, men jeg tror saken går bort i ingenting. Skulle de mot alle odds bli dømt så blir det vel litt erstattning, men fengsel blir det i alle fall ikke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hadde det vært innvandrerene som banket opp nordmennene derimot, hadde du fått VG's forside og hele FRP i ryggen med en gang. 6056014[/snapback] Hold deg i PRL Tragisk hendelse, rett og slett. Hater naar slike ting skjer. Kan ikke gjoere noe annet enn aa haape paa at gjerningsmennene faar sin straff. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Spørs vel om man klarer å få en slik sak opp i retten, og få noen dømt. Antagelig kommer ingen til å få noe særlig formell straff. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Det ble en del rasistiske utmerkelser 6055971[/snapback] Dere takket vel nei til disse da? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Det ble en del rasistiske utmerkelser 6055971[/snapback] Dere takket vel nei til disse da? 6056487[/snapback] :!: :!: Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jaja, ta og dropp den dissinga av et litt feil ordvalg, jeg tror det var "bemerkelser" som var ment. Dette er et alvorlig tilfelle, og vold er aldri bra. Kommer litt an på hvor man bor, men folk som banker opp andre fordi de synes det er morsomt, kan muligens bli rimelig pissed om de blir straffa for noe sånt. Sier ikke at man skal droppe å si ifra, men bare at man må være litt mer forsiktig. Ønsker lykke til med oppreisning; muligens rettssak. Lenke til kommentar
~Joakim~ Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 hahaha "utmerkelser" så jævlig genialt!! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 De kommer vel til å få en bot på noen høvdinger. En kompis ble slått til, helt uten grunn, han fikk 20k i erstatning for at han hadde blitt slått til. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 De kommer vel til å få en bot på noen høvdinger.En kompis ble slått til, helt uten grunn, han fikk 20k i erstatning for at han hadde blitt slått til. 6058260[/snapback] Lukrativt. Jeg vurderer faktisk å dra på byn og provosere folk, jeg kunne trengt pengene. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 De kommer vel til å få en bot på noen høvdinger.En kompis ble slått til, helt uten grunn, han fikk 20k i erstatning for at han hadde blitt slått til. 6058260[/snapback] Lukrativt. Jeg vurderer faktisk å dra på byn og provosere folk, jeg kunne trengt pengene. 6058346[/snapback] I 95% av tilfellene blir saken henlagt, så ville ikke anbefale det. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 De kommer vel til å få en bot på noen høvdinger.En kompis ble slått til, helt uten grunn, han fikk 20k i erstatning for at han hadde blitt slått til. 6058260[/snapback] Lukrativt. Jeg vurderer faktisk å dra på byn og provosere folk, jeg kunne trengt pengene. 6058346[/snapback] I 95% av tilfellene blir saken henlagt, så ville ikke anbefale det. 6058396[/snapback] Jeg får vel bli slått ned.. *regne ut* 20 ganger, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå