AnaXyd Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Men jeg begynte å tenke litt her... BIP2 er bedre med stillegående vifter? Det vil si at den radiatoren jeg har, krever heftige vifter for å kjøle det den skal? Isåfall, så vil jeg se at tempen blir lavere ved bytte til BIP2 Eller? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Men jeg begynte å tenke litt her... BIP2 er bedre med stillegående vifter? Det vil si at den radiatoren jeg har, krever heftige vifter for å kjøle det den skal? Isåfall, så vil jeg se at tempen blir lavere ved bytte til BIP2 Eller? 6059060[/snapback] Ja, det er fullt mulig. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Men jeg begynte å tenke litt her... BIP2 er bedre med stillegående vifter? Det vil si at den radiatoren jeg har, krever heftige vifter for å kjøle det den skal? Isåfall, så vil jeg se at tempen blir lavere ved bytte til BIP2 Eller? 6059060[/snapback] Ja, det er fullt mulig. 6059103[/snapback] Det hadde ihvertfall vært sinnsykt bra! Da gleder jeg meg... Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Dessuten så er det visst svært uvanlige gjengedimensjoner på den Cooltek radiatoren, hadde det ikke vært for det så hadde jeg kjøpt den. Må ha lange skruer når du skrur radiator fast under pcen vet du Skal se om jeg får lånt et kamera så jeg får lagt ut noen bilder snart. 6058988[/snapback] Cooltek radiatorene bruker M3.5 standaren, denne er nesten ikke brukt i norge i det hele tatt. Jeg klarte ihvertfall ikke å finne en eneste butikk som selger det Men dette kan lett ordnes med en M4 gjengetap, tar 5min så er hulene gjenget Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Dessuten så er det visst svært uvanlige gjengedimensjoner på den Cooltek radiatoren, hadde det ikke vært for det så hadde jeg kjøpt den. Må ha lange skruer når du skrur radiator fast under pcen vet du Skal se om jeg får lånt et kamera så jeg får lagt ut noen bilder snart. 6058988[/snapback] Cooltek radiatorene bruker M3.5 standaren, denne er nesten ikke brukt i norge i det hele tatt. Jeg klarte ihvertfall ikke å finne en eneste butikk som selger det Men dette kan lett ordnes med en M4 gjengetap, tar 5min så er hulene gjenget 6064709[/snapback] Gjengetape? Eller mener du å gjenge hullene opp litt? Faen, hvorfor tenkte ikke jeg på det, pappa har jo en sånn greie for å gjenge hull. Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Dessuten så er det visst svært uvanlige gjengedimensjoner på den Cooltek radiatoren, hadde det ikke vært for det så hadde jeg kjøpt den. Må ha lange skruer når du skrur radiator fast under pcen vet du Skal se om jeg får lånt et kamera så jeg får lagt ut noen bilder snart. 6058988[/snapback] Cooltek radiatorene bruker M3.5 standaren, denne er nesten ikke brukt i norge i det hele tatt. Jeg klarte ihvertfall ikke å finne en eneste butikk som selger det Men dette kan lett ordnes med en M4 gjengetap, tar 5min så er hulene gjenget 6064709[/snapback] Gjengetape? Eller mener du å gjenge hullene opp litt? Faen, hvorfor tenkte ikke jeg på det, pappa har jo en sånn greie for å gjenge hull. 6065112[/snapback] Mener nok å gjenge opp jah og det heter en gjengetap. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Da har jeg kommet fram til at jeg skal kjøpe meg en single radiator i denne omgang. Black Ice Pro Radiator, Single Jeg spør en gang til for sikkerhets skyld: Det er denne single radiatoren som er best til mitt system? Og den er beregnet til å kjøle best med støysvake vifter? Hvis det finnes noen bedre ute på markedet, kan noen gi meg noen tips og linker? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Da har jeg kommet fram til at jeg skal kjøpe meg en single radiator i denne omgang. Black Ice Pro Radiator, Single Jeg spør en gang til for sikkerhets skyld: Det er denne single radiatoren som er best til mitt system? Og den er beregnet til å kjøle best med støysvake vifter? Hvis det finnes noen bedre ute på markedet, kan noen gi meg noen tips og linker? 6100404[/snapback] Ettersom at du har en prescott å kjøle(i følge profilen din), så ville jeg ikke kjøpt single rad. Men ja, den fungerer bra med støysvake vifter... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 En varm prescott ja... Øker tempen mye tror du? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg må bumpe denne... For jeg skal bestille idag... Noen som har noen flere formeninger? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg må bumpe denne... For jeg skal bestille idag...Noen som har noen flere formeninger? 6101629[/snapback] Har ingen erfaring med akkurat dette, men det er jo svært sjeldent av man har vannkjøling der prosessor blir "for varm". det er gjerne overklokkingsentusiaster som vannkjøler, og da vil man gjerne ha prosessor så kald som mulig. Har du tenkt og overklokke så bør du gå for en dobbel radiator, vil du bare ha en stille pc så er vel single greit nok. Men det blir jo mindre bråk med dual i og med at du kan kjøre to svake vifter, og ikke en kraftig, bråkete en. Har du plass til dobbel radiator, så bør du absolutt kjøpe det. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Tjah... Nå blir jeg usikker jeg... Men det frister jo såklart å kjøpe en dobbel. Sikkerhets skyld: Hvis det står om dobbel, så er det BIP2 som passer best? Eller Cooltek sin? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Tjah... Nå blir jeg usikker jeg...Men det frister jo såklart å kjøpe en dobbel. Sikkerhets skyld: Hvis det står om dobbel, så er det BIP2 som passer best? Eller Cooltek sin? 6102227[/snapback] Mekanisk eller termisk? Cooltek radiatoren har som sagt litt uvanlige gjengedimensjoner, men den kjøler bedre enn BIP med støysvake vifter. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Ok, da går jeg for BIP2 jeg... Må jo modde litt i kabinettet! Det er jo det som er artig! Men en ting, kan jeg bruke de samme niplene som jeg har fra BIX2 på BIP2? Det er vel samme dimensjoner? Slik at jeg slipper å kjøpe nye.. Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Ok, da går jeg for BIP2 jeg... Må jo modde litt i kabinettet! Det er jo det som er artig! Men en ting, kan jeg bruke de samme niplene som jeg har fra BIX2 på BIP2? Det er vel samme dimensjoner? Slik at jeg slipper å kjøpe nye.. 6102734[/snapback] Ja, så lenge det er samme gjengedimensjon så. Uansett, så er Cooltek et knallbra alternativ hvis du har drill og gjengetap, da kan du bestemme hvor store gjengene skal være selv. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Det kan vel ikke være mange gradene jeg mister... Jeg kan jo skaffe utstyr til å bore ut gjenger.. Men er ikke Coolteken gjenget fra før av? Er det da bare å bore i gjengene hvis de er for små? Men det som er dumt med Coolteken i forhold til BIP2 er at den er 1,5cm tykkere. Det er omtrent en vifte jeg taper hvis jeg kjøper den. Og jeg vil jo ikke at det skal være så trangt.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Coolteken er jo så klart gjenget opp, men noen vil kanskje ha lengre skruer, og da er det vanskelig å finne noen som passer. For min del funker det helt fint med de skruene som fulgte med Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg er ikke helt med jeg... Du sier skruer sablabra? Hva mener du da? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg er ikke helt med jeg... Du sier skruer sablabra? Hva mener du da? 6103161[/snapback] Skruer/bolter whatever det kalles . Altså de de skrur fast radiatoren med, og de du skrur fast viftene med... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Så dere snakker ikke om nippel gjengene på radiatoren?? Føler at jeg er ute og kjører nå... Endret 14. mai 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå