AnaXyd Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei og hopp! Det har seg sånn at jeg har en BlackIce Extreme II XFlow fra før av. Det jeg kom over etterhvert var at den er mest beregnet til high flow systemer, at den er stor og tung, og at niplene er plassert på hver sin side av radiatoren. Noe som er veldig idiotisk for meg. Jeg har et Thermaltake Shark kabinett, et som jeg er veldig fornøyd med, og vil helst ikke skjære hull i bunnen for å få plass til en radiator. Heller ikke i topp. Noe som jeg har undersøkt godt, og har funnet ut at det ikke går. (Å ha i toppen) Jeg fant ut i dag etter haugevis med plasseringer av radiatoren, at den var ubrukelig for meg. Jeg legger den på si, og lar den vente på et passende tidspunkt. Eventuelt et annet kabinett. Så, har jeg fundert over en single radiator, Black Ice Pro Radiator, Single som jeg får lett plass til i mitt kabinett. Det eneste jeg lurer på er ytelsen til den. Jeg har vann på CPU i dag, men har en GPU blokk i bestilling. Delene som kjøles\skal bli kjølt er en P4 Prescott 3ghz og et 6800GS kort. I dag med den radiatoren idler jeg på 34-36 og loader på 41-42. Og vanntempen holder seg på 27 grader idle og 31 grader load. Merker jeg noen stor forskjell ved bytte til single? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Ja det gjør du sikkert, vanntempen vil nok øke med noen grader. Hvor mange grader det er snakk om vet ikke jeg. BIP er uansett en av de beste radiatorene. Selv har jeg BIX2 fordi de ikke hadde BIP2, denne er da avhenging av kraftigere vifter. Du kan jo kjøpe to single radiatorer og feste dem i seriekobling på to steder der det er plass, det blir jo så og si samme effekten. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg ble anbefalt den jeg har kjøpt når jeg spurte her på forumet etter hjelp og tips til vannkjøling. Rart jeg ikke ble anbefalt BIP2 istedet, siden den er mye tynnere og har niplene på samme side. Det jeg funderte på var å kjøpe en slik, sage hull i bånn, og håpe på bra grader. Men jeg er litt skeptisk til å skjære i kabinettet mitt da.. Den single radiatoren jeg nevnte i forrige post. Det er den tynneste og beste? Eller er X serien bedre? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg ble anbefalt den jeg har kjøpt når jeg spurte her på forumet etter hjelp og tips til vannkjøling. Rart jeg ikke ble anbefalt BIP2 istedet, siden den er mye tynnere og har niplene på samme side. Det jeg funderte på var å kjøpe en slik, sage hull i bånn, og håpe på bra grader. Men jeg er litt skeptisk til å skjære i kabinettet mitt da.. Den single radiatoren jeg nevnte i forrige post. Det er den tynneste og beste? Eller er X serien bedre? 6057137[/snapback] Jeg har gjort nettopp dette, sagd hull til radiator på bunn og festa den under kabinettet. Det høres kanskje sprøtt ut, men det var eneste måten jeg fikk plass til den på. Uansett så finnes det jo BIX2 uten xflow, dvs at den har niplene på begge sider. Men med mindre du skal bruke vifter som høres ut som et par kyr når de går rundt, anbefaler jeg BIP eller BIP2, alt ettersom hva du har plass til. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Under og greier! Hehe... Det var en vri jeg ikke har sett makan til før... Kunne du ha posta noen bilder av det eller? Altså ikke bare det, men hele vannkjølinga også da.. Hvis du gidder Men, jeg er fremdeles usikker på om jeg skal ta single eller dual BIP2. Den BIX som har niplene på samme side er jo 45 mm tykk. Og det er samme tykkelse som den jeg har nå. Og det er tjukt!! Så, 2 graders forskjell omtrent? Vil jeg merke høy temp forskjell med en single når jeg får inn en GPU blokk også? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Om ikke BlackIce Extreme II XFlow passer kan vi jo bytte,har en BlackIce Extreme II Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg ville vel sagd/dremlet hull i bunnen av kabinettet. Dessuten vil jeg anbefale den her radiatoren : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265 Du kan jo se hvordan jeg festet min: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=567623 Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Når du sager hull til radiator bare tar du det etter øyemål eller følger det med en mal eller noe? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Når du sager hull til radiator bare tar du det etter øyemål eller følger det med en mal eller noe? 6057579[/snapback] Du tegner det opp etter måla på radiatoren først da. Enkleste er å dekke bunnen med maskeringstape og tegne på den. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Oki...bare lurer for jeg skal kjøpe meg en dobbel radiator denne måneden så det er litt greit å vite Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg ville vel sagd/dremlet hull i bunnen av kabinettet. Dessuten vil jeg anbefale den her radiatoren : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265 Du kan jo se hvordan jeg festet min: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=567623 6057551[/snapback] Cooltek? Er den bra da? Hvorfor ikke Black Ice? BIP2 er vel bedre? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg ville vel sagd/dremlet hull i bunnen av kabinettet. Dessuten vil jeg anbefale den her radiatoren : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265 Du kan jo se hvordan jeg festet min: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=567623 6057551[/snapback] Cooltek? Er den bra da? Hvorfor ikke Black Ice? BIP2 er vel bedre? 6057769[/snapback] I følge tester er coolteken bedre Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg ville vel sagd/dremlet hull i bunnen av kabinettet. Dessuten vil jeg anbefale den her radiatoren : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265 Du kan jo se hvordan jeg festet min: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=567623 6057551[/snapback] Cooltek? Er den bra da? Hvorfor ikke Black Ice? BIP2 er vel bedre? 6057769[/snapback] I følge tester er coolteken bedre 6057780[/snapback] Hmm... Har du link til den testen eller? Orker ikke å google nå.. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Cooltek radiatoren er bare bedre med stillegående vifter dvs vifter som blåser lite luft... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Cooltek radiatoren er bare bedre med stillegående vifter dvs vifter som blåser lite luft... 6057826[/snapback] Æsj! Håper det ikke er mange gradene! For jeg får kanskje bytta til meg en Black Ice Pro 2... Og jeg har 2 mist vifter som er stillegående... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Cooltek radiatoren er bare bedre med stillegående vifter dvs vifter som blåser lite luft... 6057826[/snapback] Æsj! Håper det ikke er mange gradene! For jeg får kanskje bytta til meg en Black Ice Pro 2... Og jeg har 2 mist vifter som er stillegående... 6057838[/snapback] BIP2 er absolutt ikke en dårlig radiator, men cooltek exstream, eller mcr220, kjøler visstnok noe bedre. Fordelen med BIP2 er jo at den er 1,5cm slankere Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Cooltek radiatoren er bare bedre med stillegående vifter dvs vifter som blåser lite luft... 6057826[/snapback] Æsj! Håper det ikke er mange gradene! For jeg får kanskje bytta til meg en Black Ice Pro 2... Og jeg har 2 mist vifter som er stillegående... 6057838[/snapback] BIP2 er absolutt ikke en dårlig radiator, men cooltek exstream, eller mcr220, kjøler visstnok noe bedre. Fordelen med BIP2 er jo at den er 1,5cm slankere 6057866[/snapback] Åja... Da er det klart hvem jeg går for da... Jeg må ha tynnest mulig for å få noen pci slots ledig! Men, den BIP2 Radiatoren er ikke så bra med stilegående vifter? Jeg burde kanskje skaffe et par med papst? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Cooltek radiatoren er bare bedre med stillegående vifter dvs vifter som blåser lite luft... 6057826[/snapback] Æsj! Håper det ikke er mange gradene! For jeg får kanskje bytta til meg en Black Ice Pro 2... Og jeg har 2 mist vifter som er stillegående... 6057838[/snapback] BIP2 er absolutt ikke en dårlig radiator, men cooltek exstream, eller mcr220, kjøler visstnok noe bedre. Fordelen med BIP2 er jo at den er 1,5cm slankere 6057866[/snapback] Åja... Da er det klart hvem jeg går for da... Jeg må ha tynnest mulig for å få noen pci slots ledig! Men, den BIP2 Radiatoren er ikke så bra med stilegående vifter? Jeg burde kanskje skaffe et par med papst? 6057929[/snapback] BIP2 er bra med stillegående vifter, men ikke BIX2 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Cooltek radiatoren er bare bedre med stillegående vifter dvs vifter som blåser lite luft... 6057826[/snapback] Æsj! Håper det ikke er mange gradene! For jeg får kanskje bytta til meg en Black Ice Pro 2... Og jeg har 2 mist vifter som er stillegående... 6057838[/snapback] BIP2 er absolutt ikke en dårlig radiator, men cooltek exstream, eller mcr220, kjøler visstnok noe bedre. Fordelen med BIP2 er jo at den er 1,5cm slankere 6057866[/snapback] Åja... Da er det klart hvem jeg går for da... Jeg må ha tynnest mulig for å få noen pci slots ledig! Men, den BIP2 Radiatoren er ikke så bra med stilegående vifter? Jeg burde kanskje skaffe et par med papst? 6057929[/snapback] BIP2 er bra med stillegående vifter, men ikke BIX2 6058015[/snapback] Ahh... Saved! Da håper jeg at jeg får plass til den Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Dessuten så er det visst svært uvanlige gjengedimensjoner på den Cooltek radiatoren, hadde det ikke vært for det så hadde jeg kjøpt den. Må ha lange skruer når du skrur radiator fast under pcen vet du Skal se om jeg får lånt et kamera så jeg får lagt ut noen bilder snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå