spewster Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Hei, Har kjøpt meg ny maskin og har litt problemer med at den er ustabil. Maskina: AMD X2 3800+ ECS KN1 SLI Extreme Corsair XMS Twin 1024 Maxtor MaxxLine III 250 XFX 7600GT WinXPpro SP2 Plutselig låser den seg. Har prøvd å; oppdatere bios, oppdatert alle drivere, FJERNET Nvidia Firewall. Noen som har noen andre tips?` Før trodde jeg kunn at det kom når jeg hadde load på maskinen, men det motbeviste den i dag. Låser seg hovedsaklig av BattleField 2. Hjelp tas i mot med stor takk! Endret 24. mai 2006 av spewster Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 til single core så krever prosessor 70 watt, til x2 120 watt, grovt sett, 2 kjerner på en prosessor krever mer av PSU=3.3 22amper PSU=5 21 amper er for lite til x2 til x2 bør en kansje ha 3.3 30amper 5 30 amper når du sier det er battlefield2 som gjør det, så høres det mer ut som det er et annet problem den som er 12+ den går til skjermkort, hd, dvd, vifter, The total Watts is important but the Total Amperage Available on the +12V Rail(s) is the most important, followed by the +5V amperage and then the +3.3V amperage. Because of the increased power consumption of the new high-power video cards the recommended minimum for +12V is 26A, for SLI 35A. så du bør evt ha et psu som har 2x12v så 10 amper på en 15 på nr.2 kan være et varme problem bf2 pleier å skru seg av sånn plutselig, skjer ofte når jeg skal inn så plutselig er jeg i windows igjen, hendt meg en del. I verste fall hvis alt av hw som du har er ajour. så ta vare på passord og reinstaller spillet og patch på ny, avinstaller skjermkort driver, bruk deretter driver cleaner for å fjerne spor, små filer som er igjen. så prøver du en annen skjermkort driver. en nyere en, eller en litt eldre. unngå den samme driver du har nå. Først så kan du prøve bare det med driver før du velger å installere på nytt hele spillet. Lenke til kommentar
spewster Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Hva slags PSU har du? 6055707[/snapback] Har en Hiper Type-R 580W Lenke til kommentar
spewster Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 til single core så krever prosessor 70 watt, til x2 120 watt, grovt sett, 2 kjerner på en prosessor krever mer avPSU=3.3 22amper PSU=5 21 amper er for lite til x2 til x2 bør en kansje ha 3.3 30amper 5 30 amper når du sier det er battlefield2 som gjør det, så høres det mer ut som det er et annet problem den som er 12+ den går til skjermkort, hd, dvd, vifter, The total Watts is important but the Total Amperage Available on the +12V Rail(s) is the most important, followed by the +5V amperage and then the +3.3V amperage. Because of the increased power consumption of the new high-power video cards the recommended minimum for +12V is 26A, for SLI 35A. så du bør evt ha et psu som har 2x12v så 10 amper på en 15 på nr.2 kan være et varme problem bf2 pleier å skru seg av sånn plutselig, skjer ofte når jeg skal inn så plutselig er jeg i windows igjen, hendt meg en del. I verste fall hvis alt av hw som du har er ajour. så ta vare på passord og reinstaller spillet og patch på ny, avinstaller skjermkort driver, bruk deretter driver cleaner for å fjerne spor, små filer som er igjen. så prøver du en annen skjermkort driver. en nyere en, eller en litt eldre. unngå den samme driver du har nå. Først så kan du prøve bare det med driver før du velger å installere på nytt hele spillet. 6055774[/snapback] Min bare fryser midt i gamet Lenke til kommentar
spewster Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
JANMS Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Prøv å kjør memtest på den. MEMTEST Det kan være at minnet er ustabilt, ødelagt? Lenke til kommentar
spewster Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Prøv å kjør memtest på den. MEMTEST Det kan være at minnet er ustabilt, ødelagt? 6057021[/snapback] Takk for tipset, men har ikke floppy Lenke til kommentar
JANMS Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 http://hcidesign.com/memtest/ Prøv denne... Lenke til kommentar
spewster Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 http://hcidesign.com/memtest/ Prøv denne... 6057100[/snapback] Kjørt denne nå.. Han henger seg uansett selv om jeg kjører begge brikkene eller en og en.. står ikke noe error, men bare fryser. noen ide om hva det kan være? Lenke til kommentar
JANMS Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Har mange ideer. Kan være feil på windows Kan være feil på CPU Kan være feil på minnet Kan være feil på hovedkort Kan være feil på drivere... Sjekk loggen og se om det står noe der... Sjekk også temperaturer på ting. Varme er fy-fy... Lenke til kommentar
spewster Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Har mange ideer. Kan være feil på windows Kan være feil på CPU Kan være feil på minnet Kan være feil på hovedkort Kan være feil på drivere... Sjekk loggen og se om det står noe der... Sjekk også temperaturer på ting. Varme er fy-fy... 6058235[/snapback] Ingen spesielle hendelser i loggen, eneste jeg har fått noen ganger er; An error was detected on device \Device\Harddisk0\D during a paging operation. Tempen har det helt fint.. max 30 system og 40 cpu.. Klarte å kjøre memory testen til over 100% uten lås, så nå skal jeg prøve en eldre driver til skjemkortet for å se om det kan hjelpe noe.. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Pcn min frøys også midt i Battlefield 2. Aldri i noe annet spill. Jeg oppdaterte skjermdrivere, lyddrivere, alle driverne til hovedkortet unntatt bios. Nå henger den seg veldig sjelden. Lenke til kommentar
spewster Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Pcn min frøys også midt i Battlefield 2. Aldri i noe annet spill. Jeg oppdaterte skjermdrivere, lyddrivere, alle driverne til hovedkortet unntatt bios. Nå henger den seg veldig sjelden. 6058324[/snapback] har oppdatert alle drivere, men den henger seg også i windows.. kan gå fint i alt fra 1min til over en time i windows, men max 15min i BF2 Lenke til kommentar
spewster Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Tror kanskje jeg har funnet feilen. Satt inn 2 andre minnebrikker (Twinmos Dual 2x256mb cl2.5) og maskinen funket fint i over 2 timer i BF og windows. Maskina står på hjemme nå, så jeg får se når jeg kommer hjem fra jobb. Er det vanlig at det er feil på Corsair? De skal vel ikke settes opp på noen spesiell måte i bios (om jeg ikke skal overklokke) ? Lenke til kommentar
JANMS Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Leste nettopp her på forumet at normalt blir det satt feil voltstyrke på Corsair når du bruker automatiske innstillinger. Sjekk at innstillingene i BIOS er riktige... Tror Corsair er et bra merke... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du trenger ikke floppy for å kjøre memtest86. Jeg har stekt det på en bootbar cd. Har du en ubuntu live-cd, skal det også ligge memtest86 på denne, mener jeg å huske. Bruker du denne, vil du unngå eventuelle "forstyrrelser" fra drivere++ som og isolerer minnet ditt Lenke til kommentar
spewster Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Du trenger ikke floppy for å kjøre memtest86. Jeg har stekt det på en bootbar cd. Har du en ubuntu live-cd, skal det også ligge memtest86 på denne, mener jeg å huske. Bruker du denne, vil du unngå eventuelle "forstyrrelser" fra drivere++ som og isolerer minnet ditt 6147118[/snapback] Maskina har blitt helt fin nå... hva feilen var skal jeg ikke si sikkert, men jeg testa med en annen sort ram og det funka utmerket, tenkte jeg at jeg skulle gi CorsAir`en en sjangse til før jeg skulle sende dem inn og da funka alt perfekt. Maskina har gått stabilt helt siden. Takker for svar folks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå