Gå til innhold

Kvinner kan ikke å rygge bilen på plass..

Goliath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig det der... tror de har dårligere "romfølelse"... men til gjengjeld har de bedre kommunikasjonsegenskaper. (As if we didn't know) :p

edit: hehe.. artikkelen er skrevet av en kvinne. Men han som sa det er en sintef forsker.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Kvinner er kanskje majoritetvis dårligere til å rygge enn menn, men ikke fordi de er kvinner.

En kvinne med lik oppvekst som en herremann - kan være likeså god til å lukeparkere og rygge som en hvilket som helst kar.

Og en mann hvor har vokst opp med bare en mor, uten en far og feministiske verdier - kan være like dårlig til å rygge som en påstått kvinne.

Det har ikke noe med hva du har mellom beina å gjøre - men hvem du er.

Lenke til kommentar
Kvinner er kanskje majoritetvis dårligere til å rygge enn menn, men ikke fordi de er kvinner.

En kvinne med lik oppvekst som en herremann - kan være likeså god til å lukeparkere og rygge som en hvilket som helst kar.

Og en mann hvor har vokst opp med bare en mor, uten en far og feministiske verdier - kan være like dårlig til å rygge som en påstått kvinne.

6067229[/snapback]

Så det er kun miljø og ikke arv? Så hvis jeg bare hadde hatt en mor og oppvokst med feministiske verdier så hadde jeg vært dårligere til å rygge? Tror jeg ikke et kvekk på. :)

Lenke til kommentar

6067229[/snapback]

Så det er kun miljø og ikke arv? Så hvis jeg bare hadde hatt en mor og oppvokst med feministiske verdier så hadde jeg vært dårligere til å rygge? Tror jeg ikke et kvekk på. :)

6067235[/snapback]

Så du mener at "gearstangføring", øyemål og føling har med genetiske årsaker å gjøre? Og at en person oppvokst i en ikke-teknisk-familie utvikler like mye tekniske egenskaper herunder øyemål og fysisk beregning som en som har jobbet med biler/teknikk i hele sitt liv? Jente så vel som gutt?

Det er altså genene som gjør oss gutter til bedre sjåfører (om vi er det) enn jenter? Det ligger med andre ord i ballene? Jeg styrer faktisk ikke med ballene. Gjør du? Er puppene i veien når man skal rygge?

:!:

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Årsaken til at kvinner har dårligere romfølelse og bedre evne til å lese hva andre føler kan se ut til å ha med hvordan testosteron påvirker hjernen å gjøre. Jeg så en veldig interessant dokumentar der de fulgte en kvinne som ble konvertert til mann ved å ta testosteron over 6 måneder her om dagen. Hun tok diverse tester før og etter. Første gang hadde hun romforståelse som kvinner flest, men så lett hva personer på forskjellige fotografier følte. Etter 6 måneder viste testene at han hadde fått drastisk mye bedre romfølelse, men slet også mye mer med å se hva personer følte.

Lenke til kommentar

Som mange har påpekt er det selvsagt forskjell mellom kvinner og menn. Og en vesentlig forskjell er at menn har en tendens til å ha en nedlatende holdning på alle fronter der deres kjønn er gjennomsnittlig bedre en motsatt kjønn (ha ha kvinnfolk kan ikke kjøre.)

Dette med bilkjøring er jo relativt enkelt å forklare. Gutter har generelt sett større interesse for biler. det er dermed sannsynelig at den gjennomsnittlige gutt har et større ønske om å mestre alle bilens egenskaper. Altså; de øver mer. For de fleste jenter er ikke bilen en interresse, men et rent framkomstmiddel. Dersom man ikke må rygge inn på en parkeringsplass så gidder man rett og slett ikke å gjøre det. og da her man også nær 0 trening. Jeg vet ikke hvordan det er med dere men jeg var ikke så god til å sykkle før jeg hadde øvd en del.

Kan vel også legge til at jeg ved 5 annlednigner har vært i umeddelbar nærhet (sittet i eller stått ved siden av) bil som har blitt rygget på en en mannlig sjåfør, men bare en av kvinnelig sjåfør. ;)

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det er en del som vil være politisk korrekte her. Menn er har naturtalent for enkelte ting, mens kvinner har naturtalent for andre. Hvorfor er det så ille, egentlig? Det er forsket såpass mye på dette at det ikke er spesielt rasjonelt å bare avskrive det som mangel på øvelse. Les f.eks. noen av artiklene om emnet på New Scientist (det er ikke et perfekt søk, så noen av artiklene er om andre ting).

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...