Gå til innhold

Grom-PC med oppgraderingsmuligheter til kr 2.418, billig?

Anbefalte innlegg

Q-Tec kabinett /Komplett kr 347,-

Asus A7N266-VM / Komplett kr 675,-

AMD XP1600 /IT-butikken kr 541,-

Kjøler/vifte kr 80,-

Micron 128MB RAM / PC-Max kr 280,-

Aopen CD-ROM /IT-butikken kr 200,-

Seagate 6GB harddisk /ihandel kr 295,-

Kr 2.418 inkl. moms.

Mus + tastatur kr 140,-

Floppydisk kr 100,-

Frakt kr 300,-

og fortsatt under 3.000.

Endret overskriften fra Grunn-PC til Grom-PC, - for dette ble jo dritgromt.

Jaja, - vet den har begrensninger som det integrerte sjermkortet og den lille harddiken, men det er prisen som skulle være grom her da, - og PC'en vil funke bra den. Om hovedkortet er bra, og det har vel AGP-slot (?), - kan man oppgradere som rakkern. :grin:

[ Denne Melding var redigert av: run på 2002-10-04 02:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det hovedkortet! Ganske kult, men finn et nytt lydkort (visst du er kresen på lyd/trenger mer ytelse i spill)!

Jeg har ikke hatt problemer med hovedkortet, men hvem vet hva som kan skje... Selv om det er integrert skjermkort og ledig AGP port, har jeg ikke greid å bruke begge skjermportene samtidig. Det er jo konge med fler skjerm støtte!

Kjøp mer minne! Ha minimum 256 MB! Er minne DDR?

Ellers, visst du bare trenger en PC kan du jo sjekke psdata.no sine ferdig PC tilbud til ca. 3000 kroner.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-04 02:51, skrev run:

Q-Tec kabinett /Komplett kr 347,-

Asus A7N266-VM / Komplett kr 675,-

AMD XP1600 /IT-butikken kr 541,-

Kjøler/vifte kr 80,-

Micron 128MB RAM / PC-Max kr 280,-

Aopen CD-ROM /IT-butikken kr 200,-

Seagate 6GB harddisk /ihandel kr 295,-

Kr 2.418 inkl. moms.

Mus + tastatur kr 140,-

Floppydisk kr 100,-

Frakt kr 300,-

og fortsatt under 3.000.

Endret overskriften fra Grunn-PC til Grom-PC, - for dette ble jo dritgromt.

Jaja, - vet den har begrensninger som det integrerte sjermkortet og den lille harddiken, men det er prisen som skulle være grom her da, - og PC'en vil funke bra den. Om hovedkortet er bra, og det har vel AGP-slot (?), - kan man oppgradere som rakkern.
:grin:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: run på 2002-10-04 02:57 ]</font>

Blir vel en smule treig, lite ram (aldri hørt om produsenten), liten HD ... etc...

Lenke til kommentar

Micron er da vel en god gammel minneprodusent. 128MB er lite RAM til winXP, men f.eks til Linux eller tidligere windows versjoner funker det helt fett. Jeg ser heller ingen grunn til at denne skulle bli treig, men det blir ikke akkurat noen "fet" spillemaskin.

Jeg tror kanskje "frakt"-posten din er liten, du må nok regne noe mer enn dette. F.eks kabinetter er generelt tunge=dyre å frakte.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-10-04 10:27 ]

Lenke til kommentar

Ja, disken er billig (ikke i forhold til størrelsen), men en så liten disk er det ganske lenge sida markedet har sett, så den er nok gammel allerede... (brukt?) Jeg har sett WD 80GB SE ned i 8-900,-... Skrap sammen de hundrelappene ekstra og du får en adskillig raskere og større disk (til spill-PC er 6GB altfor lite om du ikke holder deg til kun et par spill eller spiller gamle spill)

Lenke til kommentar

Jeg har P4/533 på Asus HK med 512 MB Corsair XMS 3200 og WD Caviar SE disk + + jeg, men det er fasinerende hvor billig en grei PC kan bli, - og den maskinen denne tråden starter med holder greit til Words og Exel på Windows 98. Jeg kjører dessuten Windows XP på 400Mhz laptop også, riktignok 256MB RAM, - men den booter raskt nok den, raskt nok til at jeg beholder den fremfor å bruke 10-30.000 kroner på ny.

Jeg skal før eller siden bytte ut noen P120Mhz som har 2 - 4 GB HD på kontor, disse maskinene gjørfortsatt jobben helt strøkent, de kjører DOS-database med 30.000 nye poster i året og administrerer regnskap, purringer og inkasso. Eksisterende programmer og maskiner sparer bedriften for titusener i året ved vår konservatisme. Det er gøy det da :razz: Hehe. Bedriftene bruker for mye på å være moderne i Norge, til forskjell fra resten av verden, hvor næringslivet snur flere ganger på krona.

Så spørsmålet er ikke om det fins dyrere og bedre løsninger. Er det noen som har en billigere løsning, kanskje nesten like dritbra og billigere? :grin:

Ikke mere HD eller RAM, denne HD'en kan bli en nyttig slave når ny disk skal inn, og mere RAM kommer først når vi trenger det. Og inntil høyere ytelse trengs har AMD XP2800 sunket med kr 1.500, så de kr 500 XP 1600 koster i dag kan avskrives.

[ Denne Melding var redigert av: run på 2002-10-04 15:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...