Gå til innhold

Syk ping med telenor


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det Telenor man skal klage til når det er Telenor som er ens ISP. Man ringer selvsagt ikke telia fordi feilen/problemet oppstår der.

Det er ikke urimelig å kreve at linjene fungerer godt, noe de ikke er i nærheten av å gjøre nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig er det Telenor man skal klage til når det er Telenor som er ens ISP. Man ringer selvsagt ikke telia fordi feilen/problemet oppstår der.

Det er ikke urimelig å kreve at linjene fungerer godt, noe de ikke er i nærheten av å gjøre nå.

6273764[/snapback]

 

logikken din henger ikke helt på grep, om din hjemmeside suger hest pga overbelastet linje og skroten server, er dette da telenors feil siden de er din isp?

 

når det er sagt, er jeg enig i at telenor bør ta opp dette med telia, da telia tydeligvis "saboterer" ved å sende telenor-pakker en grusom omvei.

Lenke til kommentar

Altså, de som har hatt problemer i det siste i guildet mitt har all Telenor som ISP. Mulig det ikke er helt logisk, men man burde kunne anta at det er de man bør klage til og ikke bluecom.

Jeg tviler ikke på at blizzard kan gjøre grep som vil minske lag/disc, men akkurat nå er det ganske klart at det er telenorkunder som sliter og de sliter mye.

 

Når det gjelder hva du skriver, ikke plag ISP, ikke forvent noe av din ISP osv. så vil jeg ikke kommentere logikken, men bare fastslå at jeg er uenig.

 

Merkelig hvor hissig noen finner det nødvendig å uttrykke seg på dette forumet.

Lenke til kommentar
Detsamme har skjedd med Bluecom i det siste. Blitt frakoblet noen ganger, pluss at ms har steget noe voldsomt.

Det kan hende det også er Blizzards egne servere som er problemet, men jeg sier ikke noe sikkert.

Allt jeg vet, er at det er ganske plagsomt.

6266372[/snapback]

 

 

aldri hatt ett eneste problem med bluecom.

 

alltid vært oppe, alltid stabil og faktisk litt over farta jeg skal ha.

 

har aldri trengt å klage.

6272279[/snapback]

 

Alle som bor i nærheten av meg og som hadde bluecom blei disca når vi skulle ta Onyxia her om dagen.

Lenke til kommentar

Har telenor selv.

 

Men:

Stormreaver = 150 - 400ms. I instance 500+ (men alle har så høy ping når de gjør instance utansett hvilken linje de har)

 

Emeriss = 20 - 100ms. I instance 50 - 100ms.

 

Mazrigos = 100 - 150ms. I instance 100 -150ms.

 

Så i min menig, så er det altså ikke noe med Telenor og gjøre...men servern du spiller på. Særlig hvis det er en gammel server. Siden de ikke har blitt oppgradert på samme måtte som de nye har.

Lenke til kommentar
Når det gjelder hva du skriver, ikke plag ISP, ikke forvent noe av din ISP osv. så vil jeg ikke kommentere logikken, men bare fastslå at jeg er uenig.

6274112[/snapback]

 

jeg sa aldri at man ikke skulle plage isp'en, jeg sa det ikke har noe for seg å plage de på 145, jeg ga tilogmed et triks for å kunne plage mer effektivt.

Lenke til kommentar

har ringt til telenor forhandlerservice 3 ganger nå. 3. gangen snakket jeg med en fyr som endelig kunne bekrefte hva som var galt. Ja, det stemmer at det er problemer på telia sin router.

 

Jeg spurte så om de hadde tenkt å fixe det og i såfall hvor lang tid det ville ta. Men det kunne han ikke svare meg på fordi det var telia sitt problem å telenor hadde ingen avtaler med dem.

 

Jaja. blir nok NGT på meg snart. Er ikke vits å ha en linje jeg ikke kan bruke.

 

GG telenor.

 

Update:

 

for de som ikke vet det, så er det bare Norge - Frankrike de sliter med.

Endret av exmx
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nettopp snakket med 145 feilmeldingen. Har hatt store problemer de siste dagene. Jeg oppfordrer alle til å ringe og gjøre de oppmerksomme på dette så vi kan få en fortgang i prossen her. Dette gjelder ikke bare wow serverne men generelt alle servere plassert i sentral-europa enten det er ftp, http, CS eller andre spill-servere.

 

Hvis vi ønsker at Telenor skal gjøre noe med dette så er det viktig at de vet at dette er et landsomfattene problem, så ring å klag!

Lenke til kommentar

For litt over en uke siden måtte alle realms restartes, fodi folk hadde hatt STORE problemer med lag på flere servere, det viste deg å være problemer med routinga til Telia og noen routere som hadde blitt overopphetet. Det samme virker som har starta igjen nå, begynte i går. Akkurat de samme symptomene.

 

Jeg selv har ikke hatt noen problemer, men mange andre som har :p

Endret av Gundersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...