Kallevik Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Jeg har et Asus A7v-133 hovedkort med en AMD 1800+ prosessor som ikke vil opp til rett klokke frekvens. Den vil kun kjøre på 1150mhz. Kjører jeg den på 1533 så vil den ikke boote(starter bios i sikkerhetsmodus) Har prøvd med jumpere med det resulterte i at skjermen ble svart. Måtte sette inn en 1Ghz prosessor for å få den opp igjen. Har også testet med en annen 1800+ prosessor med samme resultat. Og har i tillegg prøvd et annet identisk hovedkort, men prosessoren vil bare gå på sparebluss. Hva må gjøres? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Kallevik Har du sett hva som står i manualen, Svart kan og stå der. Selvsakt kan jo cpu'en din være defekt, Men som eg sa les og se om manualen kan hjelpe deg. du kan og prøve google.com Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Oppgrader BIOS!! Det kan fikse mye rart.. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Som sagt tidligere i tråden så må du lese manualen. Mange hk har en liten jumper som brukes for å velge "default fsb" (100/133). Andre hk har denne funksjonen i bios. Det hjelper (som oftest) ikke å sette opp fsb'en på samme måten som når du overklokker, pga at mange hk mangler automatisk justering av dividere til AGP og PCI portene. Fortell oss gjerne hvordan du løste problemet når du har fikset det.. (alltid kjekt å vite) :smile: [ endret av John_^ den 2002-10-04 08:55 ] Lenke til kommentar
Ash Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 A7V133 er jumperfritt så det skal funke å stille inn hastigheten i bios. Du skal ikke behøve å endre på noen jumpere. Det går an å skru av juperfritt modus og stille inn 133Mhz fsb via jumpere, men i mitt tilfelle løste det ingen problemer (se nederst). Det er kun hovedkort versjon 1.05. (. tilslutt er viktig, det finnes en versjon 1.05 også) som støtter XP prosessorer og det kun etter en viss bios versjon (som jeg ikke husker i farta). Det skal dog sies at jeg har et slikt hovedkort hjemme og det funker absolutt ikke med XP prosessorer selv om det er versjon 1.05. og har siste bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå