DJViking Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 I Windows har jeg gitt mine 3 eksterne harddisker hvert sitt navn. Når Linux oppdager disse diskene automatisk og mounter dem opp får jeg et langt merkelig navn på hver disk som begynner på USB. Hvordan kan jeg få Linux til å mounte diskene med de navnene jeg har gitt dem i Windows? Disk1, Disk2, Disk3, osv.... Lenke til kommentar
laerda Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 burde vel gå an å endre det i /etc/fstab. Er vel bare å endre mount point til den mappen den skal mountes i. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 du velger selv navnet på mappa du vil montere dem i Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 du velger selv navnet på mappa du vil montere dem i 6055257[/snapback] Ja, men poenget er at jeg vil ikke opprette disse mappene manuelt. Jeg vil at Linux skal opprette disse mappene med harddiskens eget navn når den automatisk mounter diskene når jeg plugger den i. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 ah, skjønner. godt spørsmål, jeg har ikke noen usbdisk her å teste med - er dette filsystem-label? kan linux lese disse? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 ah, skjønner. godt spørsmål, jeg har ikke noen usbdisk her å teste med - er dette filsystem-label? kan linux lese disse? 6055290[/snapback] Det er en filsystem-label ja. Jeg er ikke sikker om Linux kan lese disse. Hadde vært fint om den kunne det, så kunne jeg skille harddiskene mine lettere. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Linux kan helt fint lese disse. Endret 7. mai 2006 av comicz Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Linux kan helt fint lese disse. 6055559[/snapback] Hvordan kan jeg da få hotplugfunksjonen til å lese disse navnene når den oppdager de eksterne diskene, og bruker disse navnene når den oppretter mapper til mountingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå