Gå til innhold

Lyden blir skrapete og forsvinner

Anbefalte innlegg

Etter en lenger periode uten problemer har det så og si plutselig oppstått et problem med lyden. Går jeg inn i et spill blir lyden skrapete og forsvinner. Kan få tilbake lyden ved å mute og unmute lyden, men da er den hakkete. Prøver jeg å fortsette å spille vil den igjen forsvinne. Selv om all lyden i windows blir hakkete, så er lyden i filmer og slikt problemfritt.

Gjorde ingen forandringer i instillinger eller noe slikt når problemet først oppstå. Jeg tok en reboot og da var problemet der.

Lydkortet er intigrert og jeg har prøvd å bruke driverne som fulgte med på cd til hovedkortet, oppdatere driverne og brukere andre drivere for lydkortet. Har også prøvd å formatere og ta en ny installasjon av alt. Ingenting har lykkes.

Systemspec:

Windows XP Home SP2

MSI KT880 Delta

AMD Athlon 2600+

3x512MB GeIL/Apacer

RADEON 9600

SUNBEAM 550W PSU

Har i tillegg 5 interne harddisker, 1 katode, benq dvd-brenner, viftekontroll og 4 vifter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan sikkert være mye rart.. men er jo merkelig at feilen fremdeles er der etter at du har formatert maskinen. Det har sikkert ikke noe med saken å gjøre, men du bør ikke ha lyden på fult i softwaren. Da oppstår lett spraking. Egentlig så vil jeg helst anbefale deg å kjøpe et pci lydkort.

Lenke til kommentar

Ønsker jo selvfølgelig et nytt lydkort, men lommeboka er litt flat for tiden :( Men kan forklare litt mer om lyden nå.

All lyd fungerer i windows så og si greit inntil jeg åpner et spill. Lyden blir sprakete (tidligere ble den mer skrapete.. masse "dra"lyder osv) og forsvinner etterhvert. Hvis jeg muter lyden og unmuter, da kommer lyden tilbake, men i x ganger hastighet.

Går jeg ut i windows, så vil lyden fungere helt fint i filmer, men om jeg prøver å spille av en mp3, da vil det hakke. Ellers så spilles alle andre lyder av i x ganger hastighet. Har også fått en feilmelding i Ventrilo (snakkeprogram) om at datahastigheten er for høy..

Håper det her kanskje kan gi noen en anelse? Driverne for lydkortet skal være korrekte og up-to-date.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...