Gå til innhold

Mest undervurderte skuespiller


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruce Willis ER da en action-stjerne! Action er det han alltid har vært best på, og jeg tror nok det er det han liker best å spille.

 

Clive Owen er forresten ikke så undervurdert heller. Eller jo, for tiden er han jo ikke sinnsykt kjent blant de som ikke er spesielt interessert i film, men det er jo fordi han enda er på vei opp. Fyren må få litt tid på seg. Han er en god skuespiller, og han får nok sitt gjennombrudd veldig snart, tro meg. :)

Lenke til kommentar
Vin Diesel - Har vært litt uheldig med noen rollevalg, men spilte glitrende i filmer som Boiler Room og A Man Apart. Nå skal han prøve seg som regissør også.

6056393[/snapback]

Uheldig rollevalg? Tull. Hadde ikke blingset om jeg ble spurt om å spille hovedrollen i Operasjon Barnevakt.

Lenke til kommentar
Undervurdert? Javel.

6063137[/snapback]

Jeg kan på en måte forstå hvorfor folk ser på ham som undervurdert, ihvertfall for noen år siden. Før han viste hva han kunne med Truman, Eternal Sunshine og Man on the Moon tenkte folk flest at han bare han dumme, morsomme gummitrynemannen. Han beviste med de nye filmene at han slettes ikke er annet enn en genial skuespiller, men for mange vil gummitrynet være det han huskes for. Og det er selvsagt synd.

Lenke til kommentar

Jeff Bridges kunne jeg ikke være mer enig med deg i! Han er mildt sagt helt utrolig i Arlington Road og Big Lebowski! Kanskje dette har litt med at begge to er fenomenalt flotte filmer, men fyren klarer å skape et kjempebra portrett av karakterene han spiller. Han har roller i mange bra filmer, men veldig få store filmer som har gitt han mye publisitet og slikt.

 

Steffy: Jeg tror nå nesten at han heller selv ønsker å huskes for gummitrynet, da dette gjør han en mer unik skuespiller. Skuespill kan "hvem som helst" gjøre, bare med nok trening. Gummitrynet synes jeg er en veldig positiv ting med Carry, og jeg kan ikke tenke meg at jeg vil like en film hvor han ikke gjør noe rart i det minste èn gang. Han er selvfølgelig god til å spille, men samtidig vil jeg da påstå at veldig mange foretrekker de litt eldre komediene (Ace Ventura, Truman, Me Myself & Irene, osv) foran de nyere komediene, som liksom skal være litt mer "seriøse", slik som Dick & jane, Lemony Snicket's og Bruce Almighty (som er kjempeflotte filmer, men de er liksom ikke "Jim Carry").

 

Jeg regner ikke med Eternal Sunshine i det hele tatt i denne sammenhengen, da jeg ikke synes den kan sammenlignes med verken de gamle eller nye komediene. Den er et eget kapittel i Carry's karriere. En vakker film er det uansett ingen tvil om at den er. :)

 

EDIT: Dumme meg. Jeg har jo utelatt alle E-ene i "Carrey"! :blush:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva Carrey driver med som lager komedier, han var jo på vei! I rollen som Truman var han morsom, men ikke på en Carrey-måte. Han var sjarmerende i sin uvitenhet, og det var herlig å se på. Det minnet litt om Hanks' fantastiske rolle i Big, jeg trodde faktisk at jeg satt og så på et menneske som hadde levd hele livet i en falsk by.

 

Man on the Moon var en utrolig rolletolkning, en verdig avslutning på Kaufmans historie.

 

Eternal Sunshine herligherligherlig, godt hjulpet av Carrey.

 

Du har dog et poeng med det du sier om at mange vil huske ham for gummitrynet, og derfor synes jeg han er, som skuespiller, undervurdert. Som moromann vil han være en av vår generasjons legender.

Lenke til kommentar

Chcuk Norris er sterkt undervurdert. Norris har 8. grad av svart belte i Karate, og 10. grad av svart belte i Tae Kwon Doo - noe ingen annen Hollywood-skuespiller har. Han lever seg også bra inn i rollene.

 

Steven Seagel er også sterkt undervurdert.

 

Vin Diesel er (etter min mening) ikke undervurdert. Eneste grunnen til at han er skuespiller er at han er muskuløs, fyren lever seg ikke i det hele tatt inn i rollene.

Lenke til kommentar
Gary Busey

Han har litt av Michael Keatons utrolige egenskap. Roller som vanligvis hadde blitt 'small comic reliefs', klarer Gary Busey til å bli hysterisk morsomme karakterer. Uten at det ødelegger seriøsiteten på noen måte. Point Break, Big Wednesday, Lethal Weapon, Under Siege og Drop Zone er blandt favorittene.

6062760[/snapback]

Absolutt, han besitter et utrolig nærvær som løfter alle scener han er deltakende i. Sønnen, Jake Busey har arvet den samme egenskapen. Kan det være det hai-lignende utseendet?

Lenke til kommentar
Chcuk Norris er sterkt undervurdert. Norris har 8. grad av svart belte i Karate, og 10. grad av svart belte i Tae Kwon Doo - noe ingen annen Hollywood-skuespiller har. Han lever seg også bra inn i rollene.

6066399[/snapback]

Du nevner ikke før i siste setning skuespillertalentet, og det var ikke en særlig overbevisende uttalelse heller. Ingen nekter for at mannen kan sloss, men alle som har sett Walker vet at skuespilltalentet ikke er særlig langt over middels.

Lenke til kommentar
Chcuk Norris er sterkt undervurdert. Norris har 8. grad av svart belte i Karate, og 10. grad av svart belte i Tae Kwon Doo - noe ingen annen Hollywood-skuespiller har. Han lever seg også bra inn i rollene.

6066399[/snapback]

Du nevner ikke før i siste setning skuespillertalentet, og det var ikke en særlig overbevisende uttalelse heller. Ingen nekter for at mannen kan sloss, men alle som har sett Walker vet at skuespilltalentet ikke er særlig langt over middels.

6066448[/snapback]

 

Han lever seg som sagt bra inn i rollen i Walker Texas Ranger, selv om han har hatt bedre roller, bl.a. filmen Sidekicks.

Lenke til kommentar
Chcuk Norris er sterkt undervurdert. Norris har 8. grad av svart belte i Karate, og 10. grad av svart belte i Tae Kwon Doo - noe ingen annen Hollywood-skuespiller har. Han lever seg også bra inn i rollene.

 

6066399[/snapback]

 

 

De kvalitetene her du tenker på?;

 

 

 

 

Sofaen min er en bedre skuespiller en Chuck. Kampsport gjør ikke en person til en god skuespiller.

 

Norris og Seagal er overvurderte og har status kun fordi vi (i "vi" mener jeg oss tanketomme gutter som bare må se filmer hvor man blir banket opp) gir de ufortjent status. De har mer status enn de fortjener, men statusen de har er nå ganske artig.

 

Man glemmer aldri Norris, men få vet om Seymor Hoffman eller Jeff Bridges. Dessverre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...