Gå til innhold

Mest undervurderte skuespiller

LarsP

Anbefalte innlegg

Er det noen skuespillere som aldri har fått nok respekt/ros? Kom med deres forslag. :)

Mine to åpningsforslag er i allefall:

Kevin Bacon:

En av verdens desidert beste skuespillere som av en eller annen grunn aldri blir en del av Hollywoods A-lag. Noen av filmene hvor Kevin Bacon er strålende:

- Sleepers

- Stir of Echoes

- Hollow Man

- Mystic River

- The Woodsman

Dwayne "The Rock" Johnson:

Alle snakker om Vin Diesel, glem han - The Rock er nemlig ti ganger bedre. Med en karisma av en annen verden slår han samtlige av de "nye" actionstjernene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om han er så undervurdert nå, etter Batman Begins kom, men jeg vil påstå at Christian Bale er en fyr som tidligere var ganske så ukjent for de som ikke var alt for interessert i film. Han spilte veldig bra i The Machinist, Equilibrium, American Psycho og Empire Of The Sun (hvor han bare var en guttunge, men spilte utrolig bra likevel!).

Veldig bra skuespiller, og jeg er veldig glad for at han endelig fikk sin fortjente oppmerksomhet da Batman Begins kom ut. :)

EDIT: Forferdelig, forferdelig formulert! :huh:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Bruce Cambell

Kongen av B-film, og har fått altfor liten anerkjennelse.

6053846[/snapback]

Litt av grunnen til dette er at Campbell liker seg i B-filmer. Han har valgt å bli kjent på den måten, i steden for å spille i store hollywood-roller.

Og dessuten synes jeg han har fått ganske mye annerkjennelse. Alle som er litt over gjennomsnittlig interresert i film vet hvem han er.

Lenke til kommentar

Ray Liotta, syns han har vært ganske uheldig med roller den siste tiden. Mannen er jo en utrolig dyktig skuespiller.

Her er noen filmer/spill:

Identity(2003)

Grand Theft Auto: Vice City (2002) som Tommy Vercetti

Narc (2002)

Escape from Absolom (1994)

Goodfellas (1990)

Endret av Kosmo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Bruce Cambell

Kongen av B-film, og har fått altfor liten anerkjennelse.

6053846[/snapback]

Jeg henger meg på dette. Han er kanskje ikke verdens beste skuespiller, men det er mange som har gjort det stort i senere tid jeg gjerne ville ha erstattet med Ash... erm.. Bruce. Hail to the King!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Vin Diesel - Har vært litt uheldig med noen rollevalg, men spilte glitrende i filmer som Boiler Room og A Man Apart. Nå skal han prøve seg som regissør også.

Ben Affleck - Hollywood elsker ham, resten av verden hater ham, uten grunn. Han er dyktig, det er derfor han kan ta mellom 100 og 200 mill. per film.

John Cusack - En ekstremt dyktig rolletolker som vi ser altfor lite av i storfilmer.

Lenke til kommentar

Han går sikkert ikke under det som kalles undervurdert, men med tanke på alle Holywoodskuespillerne som har fått gjenopplivet karrieren sin fra 80-tallet via kulere/bedre filmer i nyere tid, syns jeg Steve Guttenberg glimrer med sitt fravær. Når Tom Hanks går fra filmer som "splash" og "Turner & Hooch" til oscar etter oscar, John Travolta fra "Look who's talking" til "Pulp Fiction", og Bill Murray fra "Ghostbusters" til "Lost in translation" og "Broken flowers", er det plass til mannen i front av "Police Academy" og "Cocoon". Gi mannen en sjanse, er overbevist om at mannen kan spille sokkene av ganske så mange av dem som per i dag er a-listet.

Lenke til kommentar

Det er for mange undervurderte skuespillere, IMHO. Selv er jeg glad for at Phillip Seymour Hoffman fikk oscar for Capote.

Jim Carrey og Bruce Willis er etter min mening også undervurdert, særlig i Oscarsammenheng. Jim Carrey fortjente i det minste en nominasjon for The Truman Show.

Skandale også at Bruce Willis ikke har vunnet noe / blitt nominert til noe stort for innsatsen i Pulp Fiction, 12 Monkeys, 6th sense og Sin City.

Er sikkert en drøss andre skuespillere, men det er disse som popper inn i hodet mitt nå.

Virker som om det ikke er stuerent i øynene til Oscar-pampene at action og komedie-skuespillere faktisk fortjener litt Oscar de også :cool:

Lenke til kommentar

6057695[/snapback]

Steve Guttenberg har jo gjesteroller i Veronica Mars. Jeg mistenker sterkt at mannen har tatt ansiktsløft m.m. Han ser veldig kunstig ut og sjarmen fra 80 tallet er litt vekke.

John Cusack, intill nylig var Phillip Seymore Hoffman det.

Er enig i at Bruce Willis er blitt lite "premiert" for sin suksess, samt at Bruce Campell er konge av b-filmer. Og Kevin Bacon, vel han er Kevin Bacon og har jo sitt eget spill. Altid en som kommer litt i skyggen.

Uenig med Ben Affleck, han er overvurdert ikke undervurdert.

Lenke til kommentar

For noen år siden hadde jeg sagt PHS, men mannen har fått oppmerksomhet etter (den velfortjente) Oscaren og rollen i MI3. Clive Owen hadde også min stemme for en stund siden, og etter Closer og Sin City ser det ut som mannen ikke vil ha problemer fremover.

Jeg liker veldig godt A-listen til indiefilmer, som ikke er undervurderte per se, men får mye mindre enn oppmerksomhet pga filmvalget. Da mener jeg spesielt Buscemi, Wilson-brødrene, Willem Dafoe Chris Walken (selvsagt elsket av filmkjennere, men jeg skulle gjerne sett dem i flere leading roles) og den mest undervurderte av de alle; Jeff Goldblum.

To stykker som jeg mener ser for bra ut, og har derfor fått statusen "pretty boys", er Jared Leto og Ryan Phillippe, som på hver sin måte har vist at de kan spille veldig bra.

Lenke til kommentar

Jean-Claude Van Damme

Ser på meg selv som en ganske logisk person, men hvorfor jeg digger denne fyren så godt finner jeg ikke helt ut. Det er ikke bare nostalgi. I mine øyne er han en skikkelig god skuespiller (selv om jeg til tider forstår hvorfor folk flest misliker han). Og han blir bare bedre og bedre. In Hell og Wake of Death er fantastiske filmer som burde ha overbevist resten av verden at han ikke bare er The Muscles from Brussels.

Tom Berenger

Feil valg av filmer er den eneste grunnen til at denne fyren ikke er en av Hollywoods ledende mannlige skuespillere. Han gjorde det så godt på 80-tallet, og hadde en stor framtid forran seg med The Big Chill, Shoot to Kill og Major League. Og såklart den utrolig gode rollen som SSgt. Bob Barnes i Platoon som folk heldigvis fremdeles husker han fra. For meg fortsatte suksessen, dessverre så ikke resten av verden det samme. Sniper, Sniper 2, Sniper 3, The Substitute og Training Day. Mannen er utrolig dyktig.

Lance Henriksen

Han har spillt i mye rart opp gjennom årene. Masse mindre roller i f.eks Dog Day Afternoon, Close Encounters of the Third Kind, Damien: Omen II, The Right Stuff og The Terminator. Så fikk han rollen som Bishop i Aliens, og jeg vil vel kalle det gjennombruddet hans. Etter det fikk han større roller, som i Near Dark, Pumpkinhead, The Pit and the Pendulum, Stone Cold, Hard Target og tv-serien Millenium. Hvor det gikk feil er jeg ikke helt sikker på, men hadde jeg vært regissør ville jeg nok brukt han i hver eneste film.

Michael Keaton

En av de morsomste skuespillerne som fins. Jeg ligger på bakken og ler som jeg gråter av hver eneste film han spiller i. Men utrolig nok klarer han å fremstå som seriøst samtidig. Seriøst nok til at jeg tar filmen og rollen alvorlig. Det må være fordi humoren er ganske godt skjult. Det er den unike personligheten til Keaton som skinner gjennom hver gang. Beetle Juice, Batman, Batman Returns, Multiplicity, Out of Sight, Desperate Measures, Jackie Brown og White Noise. Nuff said.

Gary Busey

Han har litt av Michael Keatons utrolige egenskap. Roller som vanligvis hadde blitt 'small comic reliefs', klarer Gary Busey til å bli hysterisk morsomme karakterer. Uten at det ødelegger seriøsiteten på noen måte. Point Break, Big Wednesday, Lethal Weapon, Under Siege og Drop Zone er blandt favorittene.

Lenke til kommentar

Synes denne tråden blir litt rar om alle skal nevne alle skuespillere som ikke har fått oscar. Å si at Bruce Willis og Jim Carrey er undervurdert blir vel litt.... ja.. ? De er jo begge kjempestore stjerner som ALLE vet hvem er. Samtidig får alltid deres filmer stor publisitet, og de tjener masse penger.

Måtte bare få det ut. :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...