Gå til innhold

Hvordan få best mulig sikkerhet?

Anbefalte innlegg

Hei, hvordan får man den beste pc sikkerheten mulig? Ikke si linux her nå altså for kan ikke installere Linux på laptopen da jeg har prøvd det og det ikke funka så bra pga en del drivere som trengs og sånt, og bruke ca tre uker på dette og fikk ikke til en del av det.

Har noen hoved spørsmål:

Hva er den beste brannmuren? Da både gratis og betalt.

Hva er det beste antiviruset? Også her både gratis og betalt.

Hva er det beste anti spion programmet? Også her gratis og betalt.

Er det andre måter og sikre seg mot virus og ulumskheter? Da endring i windows og andre ting. Ta det gjerne steg for steg er ikke ekspert på system modifiseringer men er villig til og prøve alt en gang.

Er det noe man kan stille inn i ruteren for og sikre seg mer (Har en d-link DI-624).

Finnes det noen "sikkerhets guide for de paranoide"?

Orker ikke noe mer virus og dritt her nå, har fått altfor mange av dem i gjennom tiden.

Håper ikke det var altfor mye jeg lurte på her.

Edit: Jeg vet om Annonsering på toppen og har lest den men mener at de fleste linkene er litt uopdatert da de er fra januar i fjor. Og jeg mener selv at det er litt lenge siden da det har kommet en del mer mygel nå enn i fjor.

Endret av uro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du lest denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=373574

Den svarer på ein del av spørsmåla dine.

6053742[/snapback]

Jeg har lest igjenom det meste som finnes der men syntes mye av det er ganske gammelt da en del er fra 2004 og resten fra 2005 og ingen ting er oppdatert etter det (har sett på sist redigert), og vil jo mene at det er en del flere produsenter av antivirus og brannmurer siden det. Har sikkert også kommet noen flere fancy programmer som kan hjelpe med data sikkerhet.

Lenke til kommentar
Hei, hvordan får man den beste pc sikkerheten mulig? Ikke si linux her nå altså for kan ikke installere Linux på laptopen da jeg har prøvd det og det ikke funka så bra pga en del drivere som trengs og sånt, og bruke ca tre uker på dette og fikk ikke til en del av det.

Har noen hoved spørsmål:

Er det andre måter og sikre seg mot virus og ulumskheter? Da endring i windows og andre ting. Ta det gjerne steg for steg er ikke ekspert på system modifiseringer men er villig til og prøve alt en gang.

Er det noe man kan stille inn i ruteren for og sikre seg mer (Har en d-link DI-624).

Finnes det noen "sikkerhets guide for de paranoide"?

Orker ikke noe mer virus og dritt her nå, har fått altfor mange av dem i gjennom tiden.

Håper ikke det var altfor mye jeg lurte på her.

Edit: Jeg vet om Annonsering på toppen og har lest den men mener at de fleste linkene er litt uopdatert da de er fra januar i fjor. Og jeg mener selv at det er litt lenge siden da det har kommet en del mer mygel nå enn i fjor.

6053634[/snapback]

http://www.relekta.no/novatio/images/product/verktoy/k_2.gif

Bruk en sånn på ledningen du får internett gjennom. Det funker. (når du først spør om sikkerhetsguide til paranoide.)

Lenke til kommentar
http://www.relekta.no/novatio/images/product/verktoy/k_2.gif

Bruk en sånn på ledningen du får internett gjennom. Det funker. (når du først spør om sikkerhetsguide til paranoide.)

Det trenger ikke og være så paranoid da. Når jeg sier sikkerhetsguid for paranoide så mener jeg ikke at jeg er paranoid altså bare en talemåte.

Leter ikke etter en måte og kutte internetten min letter etter en måte og sikre pc-ene mine.

Lenke til kommentar
Jeg har lest igjenom det meste som finnes der men syntes mye av det er ganske gammelt da en del er fra 2004 og resten fra 2005 og ingen ting er oppdatert etter det (har sett på sist redigert), og vil jo mene at det er en del flere produsenter av antivirus og brannmurer siden det. Har sikkert også kommet noen flere fancy programmer som kan hjelpe med data sikkerhet.

Du kan framleis ha stor nytte av det som står i den tråden.

Sygate eller Zonealarm (begge gratis) er bra nok for heimebrukarar.

NOD32 er veldig populært her på forumet. Av gratis antivirusprogram er det Avast, AVG og Antivir som er dei mest brukte. Alle er gode nok for vanlege folk. Personleg bruker eg Avast på ei maskin, og på ei anna bruker eg ikkje antivirus.

Dei mest brukte er: Windows defender, Ad-Aware, Spybot og SpywareBlaster. Eg vil anbefale deg å legge inn SpywareBlaster og minst eit av dei andre programa.

Er det andre måter og sikre seg mot virus og ulumskheter?

Hold Windows oppdatert. Bruk sunn fornuft (ikkje opn vedlegg i e-post, ikkje klikk på linker du får i e-post/via MSN, ikkje last ned alt mogleg rart frå Internett). Enkelte vil og anbefale deg å bruke Firefox eller Opera framfor IE.

Lenke til kommentar

OK, takk for svar :)

Har også hørt noe om endringer i windows system som kan gjøres for ekstra sikkerhet, hva er dette? Er det noe som kan ødelegge eller er det bare bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...