andrz Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Har nettopp bygd ny pc, alt ser ut til og funke, alle vifter, strømforsyning osv. Men skjermen reagerer ikke i det HELE tatt.. Har prøvd med flere skjermer, men uten lykke.. Spesifics: AMD Athlon 3700+ 2GB Kingston ddr value RAM.. XFX Geforce 7900GT ASUS A8N-Sli Deluxe Hvis det er CPU som er defekt, funker alle vifter da ? Og vifta går på skjermkortet, så vet ikke helt:S Takknemlig for alle svar! Hilsen, Anders Endret 6. mai 2006 av andrz Lenke til kommentar
roffan Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Har du plugget i EATX 12V kontakten til hovedkortet? Jeg hadde noe av det samme problemet EATX strømkontakten har 8 pins i ene enden som skal i psu'n, den andre enden har 4 pins, den skal plugges i en kontakt ( EATX 12V ) Du finner den øverst til venstre på HK hvis jeg ikke tar feil... Prøv... Lenke til kommentar
4711 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Du kan ikke prøve med et annet skjermkort først ? Siden skjermen ikke reagerer, får den ikke videosignal ! Lenke til kommentar
andrz Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Fulgte den EATX Kontakten med HK'et ditt "roffan ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hei! Det hovedkortet trenger vel tre strømledninger(24p, 4p og molex), og i tillegg trenger skjermkortet ei 6pin. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
roffan Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 EATX følger med PSU Men husk som sagt også å plugge i alle kontakter!! Lenke til kommentar
andrz Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Yess! Det funker nå, tusen takk.. Men nå har det oppstått et nytt problem, når jeg skal innstallere XP, kommer det etterhvert opp at maskinen ikke finner noen harddisk koblet til... Så du hadde hatt det problemet også Roffan, men er 94% sikker på at den ikke er ødelagt, så skjønner ikke hva som er i ustand Lenke til kommentar
JANMS Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Kommer den opp i BIOS informasjonen? Har du bare harddisken tilkoblet den kabelen? Lenke til kommentar
4711 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Dette har jeg vært borti før. Bytt ut kabelen til harddisken med en ny en, og prøv på nytt. Kanskje det funker nå ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå