Plecto Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Er det mulig å koble en mobil til et trådløst nettverk for så å surfe på nettet med dsl nettverket? Eller kanskje koble til en stasjonær pc med bluetooth og deretter bruke dens tilkobling. Har selv 6280 og hadde vært kjempegreier om dette gikk ann Lenke til kommentar
oddity Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Har hørt folk har fått til dette med SE telefoner ved å redigere wap instillingene på en eller annen måte. Det går sikkert på nokia også. Kaskje du finner noe om det på esato.com. Tror det var der jeg leste det i sin tid. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Ingen andre som har noen ideer om hvordan man kan få til dette? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Det enkleste er å kjøpe en mobiltelefon med WiFi. Ellers finnes det kvasiløsninger som benytter Bluetooth, men dette fungerer ikke så veldig bra. Sjekk ut Nokia N80, Qtek 8300 osv. -snubbel Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Så dette vil aldri fungere med min mobil? Lenke til kommentar
Met_Fredrik Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Koblet akkurat min Nokia 7610 til mitt adsl nettverk gjennom bluetooth. Hvis noen er mer interesert i dette si ifra, så poster jeg diverse linker osv Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Koblet akkurat min Nokia 7610 til mitt adsl nettverk gjennom bluetooth. Hvis noen er mer interesert i dette si ifra, så poster jeg diverse linker osv 6176774[/snapback] Post gjerne en liten guide! -snubbel Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg er veldig interesert hvis det er mulig med min mobil Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Ikke mulig uten en smarttelefon. Første generasjons s60 mobiler (7650, 3650, n-gage osv.) kunne gjøre dette ut av boksen. s60 mobiler etter det (6600 og opp) kan gjøre det ved hjelp av et program som heter GNUbox. Noen SE telefoner kan også gjøre det som nevnt over. Men selv om det er "mulig" betyr ikke det at det er bra eller nyttig.Bluetooth teknologien er alt for treigt. Temmelig ubrukelig funksjon spør du meg. Kjøp heller en WLAN mobil hvis du virkelig vil dra nytte av dette. Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 men blir det raskere en gprs?? Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 men Symbian_Pro/Met_Fredrik kan du lage en guide på norsk vis du gidder.. jeg skjønner ikke helt va jeg skal gjøre for å koble opp.. vil men får ikke til på forhånd takk vis noen av dere gidder Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Sorry, har aldri klart det skikkelig selv. Det er så mye man må gjøre at jeg ikke syntes det var vært bryet når PCen alikavel står der og du like godt kan bruke den. Vet om mange andre som har klart det da. Uansett... her er det en guide: http://gnubox.dnsalias.org/gnubox/ Lenke til kommentar
Met_Fredrik Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har laget en post, "Koble din symbian til internett hjemme(bluetooth). " Her er det en link til en guide på engelsk, detaljert for 7610. Det fungerer rimelig likt på andre telefoner, får du det ikke til gjennom denne guiden så send meg en pm, så skal jeg hjelpe etter beste evne. Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ikke mulig uten en smarttelefon. Første generasjons s60 mobiler (7650, 3650, n-gage osv.) kunne gjøre dette ut av boksen. s60 mobiler etter det (6600 og opp) kan gjøre det ved hjelp av et program som heter GNUbox. Noen SE telefoner kan også gjøre det som nevnt over. Men selv om det er "mulig" betyr ikke det at det er bra eller nyttig.Bluetooth teknologien er alt for treigt. Temmelig ubrukelig funksjon spør du meg. Kjøp heller en WLAN mobil hvis du virkelig vil dra nytte av dette. 6217453[/snapback] Hmm.. har da gjort dette på alle SE telefonenene mine fra T68 og opp, så det er fullt mulig på "vanlige" telefoner også. Med Bluetooth får man litt over 700 kbit/s (~2Mbit med Bluetooth 2.0), så det er langt bedre enn via GPRS/EDGE/3G. Lenke til kommentar
Met_Fredrik Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Hmm.. har da gjort dette på alle SE telefonenene mine fra T68 og opp, så det er fullt mulig på "vanlige" telefoner også. Med Bluetooth får man litt over 700 kbit/s (~2Mbit med Bluetooth 2.0), så det er langt bedre enn via GPRS/EDGE/3G. Og hvordan har du gjort dette på en ikke-symbiam telefon? Men det er sant som du sier, bluetooth er ikke tregt i det hele tatt.. Sitter ute i hagen og slacker mens jeg surfer med mobilen over bluetooth jeg Endret 12. juni 2006 av Met_Fredrik Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hmm.. har da gjort dette på alle SE telefonenene mine fra T68 og opp, så det er fullt mulig på "vanlige" telefoner også.6296027[/snapback] Som jeg sa så er det mulig med noen av SE telefonene også. De har en spesiel funksjon som gjør dette mulig.Med Bluetooth får man litt over 700 kbit/s (~2Mbit med Bluetooth 2.0), så det er langt bedre enn via GPRS/EDGE/3G.6296027[/snapback] 700kbit/s er best-case-scenario. Har du noen gang faktisk fått 700kbit/s over bluetooth?? Skjekk på ITavisen.no eller noe. Tviler på at du kommer over 150kbit/s med mindre du sitter helt inntil bluetooth donglen på PCen. WLAN kan sende data i 54mbit/s, men hvor raskt går det i realiteten? Sjelden over 3mbit/s. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Her står det hvordan man gjør det med noen SE telefoner http://www.howardforums.com/showthread.php?threadid=341129 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå