Radi Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Hei. Jeg blir 16 år til sommeren og ønsker sommer jobb. Hva av jobb er det en 16 åring kan ha? Jeg vet jeg ikke kan stå i noe kasse, det er 18 års grense. Men jeg kan jobbe i mat butikk, rydde på lager, sette opp varer osv.. Og jobbe i andre butikken samme type jobber. Jeg er jo en gutt på snart 16, så har jo ikke noe særlig utdanelse. Hva slags andre typer jobber er det jeg kan jobbe med? Noen forslag? Endret 17. juni 2006 av Radi Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Eg jobbe i kassen... Ikkje særlig spennande, å virke greiare å væra å hjelpa folk! Lenke til kommentar
Radi Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Eg jobbe i kassen... Ikkje særlig spennande, å virke greiare å væra å hjelpa folk! 6053222[/snapback] Okey, Det er heller ikke aktuelt siden jeg bare er 16 år. Men Takk alikevel, skal holde meg unna det Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 hehe.. Jo gå å spør på Europris.. Der jobbe eg... Mykje forskjellige ting så er masse meir spennande enn å vær foreks. på rema 1000 Lenke til kommentar
Radi Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg har foresten sendt inn en del søknader til forskjelig butikker som selger elektroniske varer som; elkjøp, expert, spaceworld og clasohlson. Så håper på å få noe positiv tilbake meldog Fikk akuratt mail av expert, de hadde ikke noe ledig Jaja, men jeg har søkt flere steder. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Jeg har sendt en den mail til forskjellige butikker som selger elektroniske varer. Siden det er det jeg intriserer meg i og kan mest om. Har fått to svar der det sto: At de ikke hadde noe jobb ledig nå Et svar der det sto: At de ikke hadde noe jobb ledig nå, men søk igjen til høsten. Et svar det der sto: (fra elkjøp) Hei og takk for din henvendelse Hvilken av våre butikker ønsker du å søke jobb i? Ha en fin dag! JIPPI :!: Dette er lovende, Jeg bor i Ås, så jeg sende mail tilbake om sa at jeg kunne jobbe i dems butikk på vinterbro senteret. Håper på en positiv tilbake melding! Endret 9. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Korleis var mailen (reknar med at det var mail du brukte å søka med) sett opp? Kan du senda den på pm til meg? Skulle ha søkt om jobb sjølv på ein elektronikkbutikk, men har problemar med kva eg skal skrive Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Korleis var mailen (reknar med at det var mail du brukte å søka med) sett opp? Kan du senda den på pm til meg? Skulle ha søkt om jobb sjølv på ein elektronikkbutikk, men har problemar med kva eg skal skrive 6072888[/snapback] søk etter mal på nettet x] eller sjekk i en norskbok, står vel der også Lenke til kommentar
Radi Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Nå har jeg sendt deg PM, Wackee. Sensurerte alle personlige opplysninger. Men du kan se på den å kansje få inspirasjon. Håper den er til hjelp Endret 10. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Nå har jeg sendt deg PM, Wackee. Sensurerte alle personlige opplysninger. Men du kan se på den å kansje få inspirasjon. Håper den er til hjelp 6076308[/snapback] Tusen takk! Flott skrevet BTW Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Nå har jeg sendt deg PM, Wackee. Sensurerte alle personlige opplysninger. Men du kan se på den å kansje få inspirasjon. Håper den er til hjelp 6076308[/snapback] Tusen takk! Flott skrevet BTW 6079330[/snapback] Kan ikke legge den ut? Bare å xxxxxx over navnene og andre personalia. Endret 10. mai 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 har jobbet på bil verkste siden jeg gikk i 7 klasse. er 17 år nu. tjener godt og skal ta utdannelse til høsten. har selvfølgeli gåd 7,8,9 å 10 klasse da. søk etter sommerjobb på bilverkste å få fast pris. legge om dekk,riv av dekk fra felg å legg på nye, dra til bakerie å kjøp mat til verksmesterene, hjelpe kunder å annsatte så gådt du kan. det jor jeg de 2 første årene. men resten av årene å til nå så har jeg jobbet fast med biler! Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Du kan evt. søke på jobb som "ryddegutt" eller ekstrahjelp på f.eks. håndverkere rundt omkring, kan være en artig erfaring, selv om det sannsynligvis også er en del fysisk arbeid. Du kan evt. høre med kommunen din om de har noen tilbud til ungdommer? (f.eks. rydding av søppel langs veien) Du kan jobbe som telefonselger (men da kan du risikere å havne i helvete når din tid kommer.. De har en egen avdeling reservert for telefonselgere der nede) Avisbud, men det er generelt dårlig betalt.. Søppeldynge? Men da bør man evt. ha noe slags sertifikat da det er en del kjøring av trucks og sånn.. Det er ikke akkurat luksusjobber som 16-åring.. Uansett om man har aldri så mye peiling på whatever har man ingen måte å dokumentere det på - så jobber i f.eks. lokale data/el-butikker er vrient å få til med mindre man kjenner noen.. (hvis du evt. skal ta datautdanning, kan du slenge med det i søknad til databutikker/verksted, så vet de at det er noe du vil jobbe med) Evt. jobbe som "freelancer" og henge opp lapper inne på eldrecafeer/sentre ála "div. hage/ryddearbeid utføres, jeg er en 16 år gammel gutt..." (men ikke akkurat særlig "stabil" jobb, men penger rett i lomma og evt. muligheter for å ta 100 spenn/timen for småjobber ) Endret 10. mai 2006 av Melkekartong Lenke til kommentar
Radi Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Jeg har drivd litt min engen business hjemme Kjøpt inn deler, satt sammen dataer og slogt. Har solgt litt annete småteri også. Sånn jeg har tjent litt penger opp gjenom tiden. Men ja, jeg har sendt søknader til forskjellige elekro butikker som elkjøp, expert, spaceworld osv... Så håper på å få noe positiv tilbake meldign! Endret 11. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
Radi Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Nå har jeg sendt jobb søknaden min til deg også janfredrik.' Håper du får nytte av den. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det som du passer til er ekstrahjelp , Deltidsjobbing og/eller Sommerjobb. Når du skal søke på jobb er det viktig å levere med frammøte , en søknad med eventuelle attester . Prøv på Lidl , (har hørt de trenger mye ekstrahjelp )Clas Ohlson , etc . Kommer litt ann på hvor du befinner deg i norge og Hvor mange butikker du har i nærheten. Jeg selv har søkt på Mcdonalds , Biltema,Spaceworld,Vic (Klesbutikk) og på lampehuset +diverse andre Den første gangen jeg var ute var jeg bare rundt å leverte søknader på butikker som jeg var intressert i. Andre gangen leverte jeg søknader på jobber som jeg viste var ledige stillinger. En av disse var Lampehuset . Det gikk endag også ble jeg oppringt av sjefen.Vi avtalte intervju og en uke senere var jeg i intervju. Intevjuet er alltid verst første gangen. Dette var heldigvis ikke min første gang . Intervjuet gikk strålende. 4 dager senere ringte han meg opp og jeg hadde fått jobben. Jeg jobber 2-3 dager i uken pluss annenhver lørdag . Jeg blir også innkalt når personer blir syke/reiser vekk etc. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg har søkt på clasohlson selv også. Jeg har attest som jeg kan vise også. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg tror Elkjøp og lignende kjeder fortrinnsvis ansetter folk over 18 (eller 20) med mindre du har spesielle kontakter. Dersom du sendte søknad til Elkjøps hovedkontor fikk du nok svaret du fikk fordi det er hver enkelt varehussjef som ansetter folk, og da må de vite hvem de skal videresende søknaden til. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Jaja, kansje det. Men man kan da håpe på det beste da. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Ja da var søknaden min sendt til deg også mayoo89 Håper du får nytte av den du også. Og husk, Det er ment som et eksempel, en inspirasjon og ikke til å kopiere å sende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå