Gå til innhold

Software til Audigy 2 ZS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, no har jeg isoen og starter den med deamon tools... Kan instalere MediaSource, men ikke SB Audigy 2 ZS programmene. Det kommer en meldig om at den ikke finner et Audigy 2 ZS kort. I enhetsbehandling er kortet. Har lyd og alt. Hva skjer?

 

EDIT: Post 200 :w00t:

Endret av Håkki
Lenke til kommentar

ooh.. Den plata skulle jeg og gjerne hatt. Kjører en Audigy 4 softmodd nå pga plata mi er sprukket :/ Har Platinum Pro.

 

 

Jeg vil forøvrig huske at man måtte velge hvilket kort man hadde under installasjonen, så man skulle tro at plata har drivere/programmer til alle tre varianter.

 

Hadde jeg kunnet få være med på den torrenten hadde jeg blitt meget takknemlig :)

Lenke til kommentar

Hakki - beklager om jeg har oversett at du faktisk hadde driver osv.. men til saken, foreslår du tester kortet i annen pc, se om du får samme problem.

 

Kan det være konflikt med at du har *for* ny driver(mangler funksjonaliteter som kreves for sw osv), eller at den ikke gjennkjennes grunnet samme årsak?

 

Jeg vet sb audigy 1 og 2 hadde tidligere flere udokumenterte og uoffisielle hw feil der kort ville bare slutte fungere(husker ikke hva 'vi' kalte det den gang - men såvidt jeg vet var det aldri bekreftet av creative), der poenget var at støy på pci buss(elektriske spikes o.l) fikk lydkortets onboard fw til slette seg/bli korrupt, og da ville kortet fortsatt bli funnet av maskinen, men windows ville installere en driver til et annet kort tilhørende creative - som da ikke fungerte i det hele tatt, og creative sine egne drivere kom med nettopp den feilmeldingen.

 

Om dette er problemet vet jeg ikke, men test sjekk hvem som har produsert wdm driveren - creative eller ms? og test i annen maskin.

 

Jeg fikk returnere 2 audigy 1 kort(eller var det audigy 2 mon tro), på RMA, fikk nytt kort hver gang uten spm.

 

Lykke til i feilsøkingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...