Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor VAG produkter ikke er et godt kjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel det samme som å si at man ikke burde kjøpe en hvilken som helst bil. Klart det finnes biler med feil, biler med feil finnes hos alle bilmerker. Forskjellige merker har forskjellige feil osv. Er man litt oppegående så vet man også at 1999/2000 modellene fra Audi hadde en del plager, og så vidt jeg vet har de som hadde disse problemene fått de reparert. Hvorvidt dette er mulig å få gjort gratis på en importbil vet jeg ikke.

 

Men å si at man skal holde seg unna VAG med argument i en latterlig annonse på autodb, er vel litt lavmål.

 

For meg virker det hele som en stakkars som ikke helt har sjekket opp bilen før han la frem pengene og importerte den.

Lenke til kommentar
For meg virker det hele som en stakkars som ikke helt har sjekket opp bilen før han la frem pengene og importerte den.

6053371[/snapback]

Hvis du ser på kilometerstanden ved utgiftene, så ser du at deler har vært kjøpt jevnt og trutt siden bruktimport for fire år siden.

Lenke til kommentar

Jepp folkens der hører dere. Det er 2 personer som har hatt trøbbel med VAG. FOR GUDS SKYLD IKKE KJØP TYSKE BILER! BARE MØKK.

 

Altså, en salgsannonse? Og dine erfaringer? Nuvel du. Om du skal vite hva som er tingen, ta å se på snittalderen til biler. Der troner nemlig Audi og Merce høyest :)

Lenke til kommentar

Nåja, som nevnt før i tråden så er vel dette en importbil der man ikke har undersøkt så altfor godt når man importerte.

 

Faren min har en 94modell Audi 80 og den går jo som en klokke den. Eneste feilen han fikk på EU kontrollen var at parkbremsen ikke virket skikkelig bak på den ene kalipteren. Den ble byttet og alt er bra. Bilen har godt langt over 300 000 km på norske veier.

 

Det deiligste er vel å se at det IKKE er rust på bilen.Han er mye sløvere enn meg med tanke på vasking og understellsbehandlinger etc, men ikke noe rust. Min asiater er full av rust, og her om dagen fant jeg ut at det var rustet igjennom i bunnen :cry: Heldigvis var ikke dette noe som hadde noe med trafikksikkerheten å gjøre da det ikke var i bærende konstruksjon.

 

Nei, neste gang tror jeg det blir en VAG først og fremst pga. galvanisert karosseri m.m.

 

Skal forøvrig nevnes at begge bilene starter uten problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jepp folkens der hører dere. Det er 2 personer som har hatt trøbbel med VAG. FOR GUDS SKYLD IKKE KJØP TYSKE BILER! BARE MØKK.

 

Altså, en salgsannonse? Og dine erfaringer? Nuvel du. Om du skal vite hva som er tingen, ta å se på snittalderen til biler. Der troner nemlig Audi og Merce høyest :)

6054983[/snapback]

 

Det kan hende at VAG produkter før 1996 var ok, men dette er minst 10 år siden.

I dag risikerer du derimot å bruke mye tid og penger på å fikse nyere VAG biler.

Mitt eget eksempel var en ny Polo TDI kjøpt hos Chr. Ophsal Bil i Lierstranda høsten 2002. I løpet av de neste 8 mnd. (til jeg kvittet med meg vraket) hadde jeg over 20 feil (f.eks. ikke starte, ikke bremse osv.)

 

Kjøp gjerne ett VAG produkt, men nå er dere i det minste advart.

 

PS. Jeg har ikke noe imot BMW, Merce, Porche eller andre tyske biler :)

Lenke til kommentar

Kan jo ikke la være :)

 

Har en 98 transporter 1.9 tdk kjørt 70K siden sist service, alt er ok, men nå skal den inn. har hatt ca 3900 i rep kostnader siden den var ny (bytta fjærer bak, ett endeledd, bærekuler og bremeskiver+klosser)

 

Har også en 00' A6 2.5TDI ava Q Trip (pehh)

 

Flott (dyr) bil med det meste. Kjøpte den for ca 2 år siden og da var den senket.. senkinga kosta meg ca 20K i ny bunnpanne til gearkasse, nye (originale) fjærer, nye støtdempere og nye dekk (senka, men ikke forstillingskontrollert ->smart). Men dette hadde jo ikke noe med selve bilen å gjøre... og ja drivakselmasjettene likte heller ikke denne senkingen.. 3700 der og..

 

Ellers løper det på fine utgifter i fob. med servicer, er altid noe mer som er galt. Sist var det toppdekselpakninger og øver bærearmer i multiknirk opphenget..

 

Jaja, uff og æsj osv..

 

MEN er nå dette så ille i forhold til andre tyske?

Nja.. MB 200x modell :

Bytte panser grunnet rust

Bytte begge forskjermer grunnet rust

Bytte førerdør grunnet rust

Byttet aut.kasse. Fant ikke feilen kassa bare låste seg..

(ingen ting dekket at MB, rust var grunnet steinsprut og kassa.. ja de fant ikke ut av feilen så det var jo ikke deres skyld.)

 

For ikke å nevne VITO (wohoo)

 

Har noen på BWM også men gidder ikke å skrive mer..

 

Ser dere på NAF sin tyske søster organsisasjon kommer Audi høyt opp på biler med færrest feil etter 5 år, så da er det vel på det norske veinettet feilen ligger...

 

Kjøp riskoker, billig i innkjøp, billig å fixe. MEN på Premium bilene er det sikkert samme dritten der og :)

Lenke til kommentar
Kjøp riskoker, billig i innkjøp, billig å fixe. MEN på Premium bilene er det sikkert samme dritten der og :)

6055718[/snapback]

 

Premium riskokerne holder seg jo best i verden faktisk. Lexus slår til og med moderselskapet Toyota på driftsikkerhet.

Lenke til kommentar
Kjøp riskoker, billig i innkjøp, billig å fixe. MEN på Premium bilene er det sikkert samme dritten der og :)

6055718[/snapback]

 

Premium riskokerne holder seg jo best i verden faktisk. Lexus slår til og med moderselskapet Toyota på driftsikkerhet.

6055765[/snapback]

 

skulle jo bare mangle når lexus er en dyrere bil. Lexus er vel en av de mest driftssikre bilene du får tak i?

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Fattern har en t5 2009 mod, rullet vell over 400 000km med ikke noe annen feil en at abs-sensoren gikk, byttet den og alt fint.

 

Skal nå sies at vag spesielt volkswagen har hatt noe problemer med sensorer og forstillinger, men de kjøper sensorer som de ikke selv har konstruert kan være derfor. Dette gjelder caddy/transporter og gold med forstilling.

 

Såsant skal det sies at skoda (?) er en av de medt slitesterke bilene. Dama til fattern hadde en 2012 mod octavia rullet 150 000km eneste som gikk var den ene registerskilt pæra bak.

 

Så alt i alt er jeg fornøyd.

 

Driver også med bobler og de er slitesterke de!

Transporter 5 med 5cyl rekke motor har en svakhet med veiven og forstillingen det er det jeg vet.

Lenke til kommentar

Fattern har en t5 2009 mod, rullet vell over 400 000km med ikke noe annen feil en at abs-sensoren gikk, byttet den og alt fint.

 

Skal nå sies at vag spesielt volkswagen har hatt noe problemer med sensorer og forstillinger, men de kjøper sensorer som de ikke selv har konstruert kan være derfor. Dette gjelder caddy/transporter og gold med forstilling.

 

Såsant skal det sies at skoda (?) er en av de medt slitesterke bilene. Dama til fattern hadde en 2012 mod octavia rullet 150 000km eneste som gikk var den ene registerskilt pæra bak.

 

Så alt i alt er jeg fornøyd.

 

Driver også med bobler og de er slitesterke de!

Transporter 5 med 5cyl rekke motor har en svakhet med veiven og forstillingen det er det jeg vet.

Modellene du snakker om var jo ikke produsert da denne tråden sist var aktiv!! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...