Aldebaran_ Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Jeg har pc1, pc2 og pc3 som er i nettverk via svitsj og alle fungerer til Internett, men ikke alle begge veier seg i mellom. - Disker er delt på alle for å kunne brukes innbyrdes. - XP Pro på alle maskinene - maskinene er koblet sammen med svitsj, før den Speedtouch modem/ruter Under <Mine nettverkssteder> på de ulike ser jeg følgende: - På pc1 ser jeg diskene på pc2 og pc1 - På pc2 ser jeg diskene på pc1 og pc2 - På pc3 ser jeg kun disken på pc3 D.v.s. at pc3 lar seg ikke oppdage/se på pc1 og pc2. Når jeg vil se <Vis datamaskiner i arb.gruppen> kommer feilmedling om at nettverket ikke er tilgjengelig. Er det da nettverksfeil feil på pc3 og hva kan jeg gjøre for å rette feilen? Er det noe som blokkerer annerledes her enn på de to andre. Gode råd fra nettverks-eksperter må til her.... og jeg takker på forhånd til de som vil hjelpe meg med å fikse dette problemet. Endret 10. mai 2006 av Aldebaran_ Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hva har du gjort med brannmuren på de forskjellige dataene`? Lenke til kommentar
Aldebaran_ Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Hva har du gjort med brannmuren på de forskjellige dataene`? 6052914[/snapback] Kjører Windows brannmur Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Funker ikke start -> kjør -> \\maskinnavn? Det hjelper å ha enkel fildeling aktivert på maskinen(e), selv om det innebærer en viss sikkerhetsrisiko. Lenke til kommentar
Aldebaran_ Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Funker ikke start -> kjør -> \\maskinnavn?Nettverksbanen ble ikke funnet Det hjelper å ha enkel fildeling aktivert på maskinen(e), selv om det innebærer en viss sikkerhetsrisiko. Og hvor finnes det....? 6052980[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå