LtdEdFred Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Heisann. Nå BURDE virkelig den nye PC'en min være rett rundt hjørnet(bestilte delene samtidig, men kabinettet har enda ikke kommet) Jeg skal sette den sammen (ikke helt alene) og det er første gangen. Finnes det noen fallgruver jeg kan gå som kan føre til at f.eks harddisken tar kvelden etter et par dager? Det hadde ikke vært helt høvding liksom. Er det noen ting som er helt elementært for dere flinke/proffe som en nybegynner burde passe seg for? (Holdte jo på å sette opp XP 1700+ prossesoren UTEN ekstra vifte eller kjølepasta.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Bare ta deg tid, og les om hvordan du skal plugge delene i hovedkortmanualen nøye. Forsiktig så du ikke utsetter delene for slag og støt, og ikke ha strøm på kabinettet når du bygger! Ellers er det bare å være forsiktig, ikke knekk noe! :wink: Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Pass deg for statisk elektrisitet. Det kan ødelegge eller svekke koponentene. Ta borti en jordet gjenstand, f.eks en vannkran, med jevne mellomrom mens du jobber. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Det kanskje ikke så mye som vil føre til varig ødeleggelse av utsyret ditt nei. Det med CPUen er vel kanskje den største faren da. Les litt på nettet, og bruk sunn fornuft så skal dette gå bra Compis :smile: Lenke til kommentar
Milla Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Vil bare tilføye en liten viktig detalj: Vær sikker på at CPU-vifta er skikkelig montert før du starter opp. Bygging på egenhånd går for det meste knirkefritt :wink: Lykke til! Lenke til kommentar
smurt Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Hvis du har en ny eller tom harddisk du skal montere så anbefaler jeg å gjøre følgende: Monter hovedkort, cpu, vifte, minne, hdd, fdd, cdrom og skjermkort.Innstaller OS. Når alt kjører som det skal, innstallerer du ett og ett tilleggskort. Lykke til Lenke til kommentar
cyberklad Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 ikke gjør som smurt sier, er alt for mye jobb, og hvis du skal kjøre win xp kan du få faenskap med den registering skjiten. er bare og stappa alt i og passe på at du har gjort som manualene sier, bare ver litt forskitig naår du setter på cpu vifta slik at du ikke ødelegger coren. ett tips: er som regel enklere og sette på cpu kjøleren før du skrur hovedkortet inn i kassen. Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Nei! Hør ikke på Cyberklad! Hør på Smurt! Med noen tillegg: 1 - Etter OS installerer du de nyeste driverene til HK. Tar jeg ikke feil er dette et VIA-brikkesett HK, så et bra sted å lete er på http://www.viahardware.com. 2 - Det neste blir å installere driverene til skjermkortet. 3 - Så installerer du lydkortet. Men du setter det ikke, IKKE, i den pci-sloten som er nærmest AGP-porten. Disse deler IRQ på veldig mange HK, og det blir gjerne noe ball hvis du gjør det. 4 - Deretter tar du det i tur og orden, en etter en, mens du følger manualen. Lykke til:) _________________ Du ser ikke på peishylla når du roter i glørne. [ Denne Melding var redigert av: GasMan på 2001-12-09 05:11 ] Lenke til kommentar
smurt Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Cyberklad sier: "ikke gjør som smurt sier, er alt for mye jobb, og hvis du skal kjøre win xp kan du få faenskap med den registering skjiten. er bare og stappa alt i og passe på at du har gjort som manualene sier." Bare gass på, kast det nedi. Glimrende!!!! Cyberklad henviser til manualene, fint, men jeg tror ikke han har lest noen, "Stappa alt nedi" = pisspreik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå