Ghostchild Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hei, helt siden jeg kjøpte pc'n min i fjor sommer så har den ikke klart å lese artist navn og sang navn på cd'er jeg har kjøpt i forretninger. Så det jeg lurer på er hva kan jeg gjøre for å få dette til å funke? Det er fryktlig irriterende å måtte skrive inn vært eneste sang navn og arist navn når jeg skal ha det over på iPod'en f.eks. Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, så jeg håper jeg traff rett, ellers bare flytt den. .. takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Det finnes ikke slik informasjon på selve CD'en. Man må koble seg opp via internett for å hente dette. Det funker slik at alle CD'er inneholder en unik kode, og det finnes databaser på nett (f.eks FreeDB) hvor slikt hentes. Lenke til kommentar
Ghostchild Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Å ja, men før pleide jeg da å bare sette cd'n inn og så sto det navn og alt sånn. Kanskje jeg bare har sett feil. Ja, men takk takk! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Det finnes ikke slik informasjon på selve CD'en. Man må koble seg opp via internett for å hente dette. Det funker slik at alle CD'er inneholder en unik kode, og det finnes databaser på nett (f.eks FreeDB) hvor slikt hentes. 6053346[/snapback] CD-text formatet har mer info om artist/låt. Lenke til kommentar
Ghostchild Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Ja, men åssen ser jeg da dette CD-text formatet da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå