noeinstein Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Har forsøkt å fikse PC'en til en kompis. Problemet er at Internet explorer får feilmelding bl.a. når han logger seg inn på www.telio.no (godt eksempel siden det skjer HVER GANG han trykker personalia der. Jeg har kjørt Microworld Anti Virus and Spyware toolkit, Ad-Aware, Spybot, Trend micro housecall, AVG Antivirus og Swat it uten å finne noen problemer. Alle programmer oppdatert før scan . Har også innstallert Windows over den gamle for å beholde innstallerte programmer, innstilinger osv.... Fjernet Google Toolbar OG Teatimer (fant ut via google søk at det kunne ha noemed de to og gjøre) reinnstallert internet explorer. Når jeg ser på fetaljer på feilmeldingen får jeg opp : AppName: iexplore.exe ModName: kernel32.dll Windows XP pro SP2 er innstallert på PC'en. Skjønner ikke hva mer jeg kan gjøre uten å formatere dritten noe han absolutt vil unngå. Alle forum jeg har vært innom viser til trojanere men det burde jo swatit finne absolutt alle gode forslag mottas med stor takk Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Last ned Opera og sjekk om du får noen feil da. Lenke til kommentar
noeinstein Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) poenget er at en gammel mann må få lov å bruke msie, vet at det funker i opera og mozilla. Poenget for meg (og han) er å få fikset internet explorer Endret 6. mai 2006 av noeinstein Lenke til kommentar
noeinstein Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 har også deaktivert alle tillegg i internet explorer uten at det hjalp Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Forsøk allikevel med Opera eller Netscape på maskinen. Dette for åprøve å avgrense problemet til nettleser eller masinoppsettt. Lenke til kommentar
noeinstein Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) har som sagt testet og prob. er (må være) i internet explorer siden alt funker i opera og mozilla. skjønner ikkeno Endret 6. mai 2006 av noeinstein Lenke til kommentar
noeinstein Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 vet ikke om det hjelper, men det er en ting til som kanskje kan hjelpe. I kontrollpanel -> legg til/fjern programmer så vises bare noen få (alle som begynner på a) - resten er borte .... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hei! Har du forsøkt Windows update? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
noeinstein Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 er oppdatert med alt :-( Lenke til kommentar
JANMS Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 vet ikke om det hjelper, men det er en ting til som kanskje kan hjelpe. I kontrollpanel -> legg til/fjern programmer så vises bare noen få (alle som begynner på a) - resten er borte .... 6053648[/snapback] Jeg ville tippet på at det er noe feil i windows-registeret. Men sjekk hvilke prosesser som kjører og fjern de som virker suspekte... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Last ned Ccleaner og kjør registerfeilsøk. Da fjerner den ubrukelige og gamle ting i registret. Lenke til kommentar
noeinstein Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 har kjørt registry mechanic og ccleaner uten at det hjalp. HAr gitt opp og skal starte å ta backup av dataene nå før jeg skal formatere Takk for gode forslag Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hmm... jaja. Lykke til med formateringen da. Håper det ordner seg da. Lenke til kommentar
noeinstein Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 fulgte en følelse og fjernet autocad og da funket alt MEN etter å ha lagt inn autocad igjen så er problemet tilbake.... ingen vits å reinnstallere når det er autocad som crasher den ..... Gode forslag Lenke til kommentar
JANMS Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Kommer det noe info i Loggboken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå