Gå til innhold

hva går Scientologi ut på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kortversjonen er at det er god butikk...

6052411[/snapback]

Indeed.

Mannen som grunnla den sa noen tiår før han gjorde det at den beste måten å tjene penger på er å starte en religion. Når han startet religionen så var dette formålet, men han ble "offer" for den selv og begynte etterhvert å tro på det han selv fant på. Han er død nå men organisasjonen lever videre. Syke greier.

Lenke til kommentar

Kort forklaring:

Scientologene er en haug av konservative kristne som får Usama bin laden, mullah Krekar og Irans lederskap til å virke moderat, som mener at jorden ble skapt på syv dager av en almektig skaper, og at evolusjon bare er noe tull.

Problemet er at de kan ikke si det uten å bli ledd ut, så de sier utad at "joda joda, dinosaurene er ikke bare tull, men gud skapte dem *først* før han drepte dem med en diger meteor, sånn at han kunne skape menneskene uten at dinosaurene spiste dem opp.". Men UANSETT HVA DU SIER, VIL IKKE HØRE LALALALALALAAA evolusjon er bare noe tull!

Kort forklaring :p

Lenke til kommentar
Kort forklaring:

Scientologene er en haug av konservative kristne som får Usama bin laden, mullah Krekar og Irans lederskap til å virke moderat, som mener at jorden ble skapt på syv dager av en almektig skaper, og at evolusjon bare er noe tull.

Problemet er at de kan ikke si det uten å bli ledd ut, så de sier utad at "joda joda, dinosaurene er ikke bare tull, men gud skapte dem *først* før han drepte dem med en diger meteor, sånn at han kunne skape menneskene uten at dinosaurene spiste dem opp.". Men UANSETT HVA DU SIER, VIL IKKE HØRE LALALALALALAAA evolusjon er bare noe tull!

6057352[/snapback]

:hmm: Akkurat

EDIT: South Park har en veldig fin episode som omhandler scientologi :p Det er vel det man trenger å vite om dem :p Det, og at man bør holde seg unna... Hahhaa.

Endret av norman
Lenke til kommentar
Kort forklaring:

6057352[/snapback]

Hmm, er de kristne altså? Som i konvensjonell kristen.. Trodde det var at de trodde på dise åndene sluppet på jorden av "Ruler of Xeno", og at de kom i hit i romskip som liknet (hahaha) på DC7, bare med romskipsmotorer istedenfor jetmotorer.. :lol: Hmm, uansett, så ser jeg veldig lite likhetstrekk mellom Scientologi og basic kristendom, annet enn selve sjelen, noe som også flere andre religioner tror på. Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Hmm, er de kristne altså? Som i konvensjonell kristen.. Trodde det var at de trodde på dise åndene sluppet på jorden av "Ruler of Xeno", og at de kom i hit i romskip som liknet (hahaha) på DC7, bare med romskipsmotorer istedenfor jetmotorer..

Jepp! Det er det som er greia. Har lite til felles med kristendommen :p

Lenke til kommentar
Må ikke glemme Tom Cruises utspill mot psykologien og lykkepiller? Det var han som visste best osv. Alle andre hadde feil. :)

6061300[/snapback]

Psykiatrien og lykkepiller, mener du vel. At lykkepiller ikke gjør en lykkelig, men kun flater ut følelseslivet, er forøvrig allment kjent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Psykiatrien og lykkepiller, mener du vel. At lykkepiller ikke gjør en lykkelig, men kun flater ut følelseslivet, er forøvrig allment kjent.

6064149[/snapback]

lykkepiller bidrar med å bygge opp dopaminlageret sånn at man til slutt får tilbake den gode gamle dopamintilførsel, sånn at man slipper å være deprimert.

Lenke til kommentar

Så var det dette med å skille (noe) mellom biologisk og psykologisk forklaring, og ikke minst skille mellom de forskjellige lidelsene. Samtidig må man huske at legemiddelindustrien ofte har for mye å si.

Han mener at begrepet "lykkepille" er helt feil. – Medikamentet gir deg ikke lykke, men tar den fra deg. Du får et flatere følelsesliv med pillen, humørsvingningene – både de positive og de negative – blir borte, sier Jacobsen.

(http://forskningsradet.ravn.no/bibliotek/forskning/200003/2000031002.html)

Det er trist å si det, men kanskje Cruise er inne på noe. (Men nå har jeg heldigvis ikke lest noe om hans utsagn.) Hvis han begrunner det ved hjelp av Scientologi, er det bare flaks - religionen er bare tull. Pass dere for stygge menn som vil ha dere til å holde i staver og kjøpe bøker.

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Såkallte lykkepiller kan, om brukt riktig, være en viktig del av et behandlingsopplegg. Det kan gi brukeren mulighet til å strukturert behandle inntrykk, opplevelser, innfall og hva nå enn pasient og psykolog har kommet fram til at pasienten må jobbe med. Man kan si at lykkepiller gir et pusterom.

Lenke til kommentar

jeg og fetteren min møtte på en fra scientologi kirken på karl johan, han spurte om vi ville være med å ta en test og vi svarte ja :ermm: vet ikke hvorfor men vi bare ble med. Vi gikk inn i en oppgang i karl johan og opp en trapp. Nå begynte det å bli skummelt. Fetteren min hvisket til meg hva scientologi var (jeg hadde ikke peiling på den tiden) og vi ble jo driiit redde. Trodde vi skulle bli bortført og sånt. Men da vi kom opp trappen var det et ganske stor rom, så nesten ut som et lite bibliotek med masse bøker om scientologi som man kunne kjøpe. Da følte vi oss mer trygge på at vi ikke var blitt bortført :p

Lenke til kommentar

Scientologi = kunsten å bruke kjendiser til å svindle vanlige folk for penger. Kort sagt er teorien at enkelte folk tror hva som helst om kjendiser er med på det.

Scientologene er ikke kristne. De tror ikke på gud. De tror derimot at menneskene har alien-sjeler inne i seg som styrer oss til å gjøre dumme ting. Den eneste redningen er å gi alt du har til scientologene.

De er heeeeeeelt sinnsyke

Lenke til kommentar

Nei, scientology er helt sant. For 75 millioner år siden var det faktisk en ond intergalaktisk hersker kalt "Xenu" som reiste til jorden i romskip som lignet på boeng-flyene våre og som sprengte sjelene i en gigantisk vulkan. Helt sant!

:tease:

tom-and-xenu.jpg

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Kjedelig tråd. Kan det ikke snart dukke opp en overbevist scientolog da? Noen som melder seg frivillig til å spille den overbeviste scientologen?

:p

6083166[/snapback]

Jepp! Ellers er jeg skuffet over at så få folk har prøvd å hjernevaske meg opp gjennom årene. Har ikke engang hatt Jehovas vitner på døra :(

Eneste er noen mormonere som har prøvd seg ute i Oslos gater. Jeg er forøvrig veldig høflig og kan prate seriøst med sånne folk, men jeg har også et kraftig "bullshit-shield" som verner meg mot faktisk hjernevasking.

Så: stå frem, alle scientologer!

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...