Gå til innhold

Har du "North and South" med norsk tekst?

^fmj

Anbefalte innlegg

Er på leting etter norske subtitles til serien "North and South", vet at det nærmest vil være umulig å finne. Derfor slo det meg at jeg kunne jo forsøke her, er det noe der ute som har "North and South" med norsk tekst? Hadde jo vært veldig kjekt om vedkommende kunne ha "rippet" den norske underteksten og sendt den til meg.

Det er noen i husholdningen som ikke er så stø i engelsk, som kunne tenkt seg å sett serien.

Har sett litt rundt på diverse sider, det nærmeste jeg har kommet norsk er noen danske undertekster til cd 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner hvor du vil hen, men jeg har dem nok på DVD jeg også. Men dog ikke med norsk tekst, fordi jeg klarer meg fint med engelsk. Men som sagt så er det andre i husholdningen som gjerne skulle hatt norsk, å kjøpe et eksemplar til er ikke aktuelt.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har den eneste PAL utgaven av de to North & South seriene norsk tekst, og hvis det er R1 utgaven du har som er NTSC, vil du uansett møte på endel timing problemer om du skulle bruke det norske tekstsporet fra PAL utgaven.

Lenke til kommentar

Okey, det var jeg ikke klar over. Har et veldig kjekt program som jeg kan stille timingen på underteksten med. Kanskje det uansett vil komme ut av sync etterhvert som filmen går, siden det er to forskjellige format?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Mange programmer kan endre timingen på tekstspor etter en bestemt framerate, men det er ikke sikkert videoinnholdet i NTSC utgaven er 100% identisk med PAL utgaven og om det er noen ekstra sekunder mer (eller mindre) her og der vil teksten havne ut av sync deretter. Og det ser en jo ikke før en eventuelt ser igjennom det hele etter at en har konvertert tekst og lagt det på. Du kan ende opp med utrolig mye arbeid om du må time en drøss med tekstlinjer manuelt (North & South er jo ikke akkurat en kortfilm).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...