Fryktlaus Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hei. Har idag delt en skriver via windows share på en server. Hvilken port bruker denne tjenesten? Tenkte på å få til utskrift på printeren når jeg sitter med en annen datamaskin på inernet et annent sted i verden. Fannt en liste over standarliserte porter. men der er et hav å velge i bare med ordet printer. http://www.iana.org/assignments/port-numbers Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Vil absolutt IKKE råde deg til å åpne portene for dette over nettet. Dette utgjør en sikkerhetsrisiko. Jeg vil anbefale deg for å gå for en VPN løsning. Bruker selv OpenVPN mellom hybelen og hjemme, men den kan være litt kronglete å sette opp for nybegynnere, så du kan ta en titt på Hamachi som er meget enkelt å sette opp. Dette fungerer helt ypperlig for privatmaskiner. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Du må vel nesten bruke Internet printing, støttes vel bare med serverversjonene av windows, bruker det selv. Legger ved et dokument om dette. InternetPrint.doc Lenke til kommentar
Fryktlaus Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Vel, der er passord. Og det er snakk om å begrense tilgangen til kun den mac-adressen som maskinen min har og evt til de maskinene jeg skal bruke. Å konfigurere routeren er greit nok. Det er null problem. Men port nummeret er problemet mitt. Og såvidt jeg husker, så er det ikke nødvendig med IPP. Men takk alikevel. Skal prøve og se hva jeg finner ut. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Control Panel - Windows Firewall-Exceptions- Hak av File and Printer Sharing Uanset så kan du også åpne porter etter behov her også! Mulig dette funker? Ciao Endret 6. mai 2006 av Master Chiun Lenke til kommentar
Fryktlaus Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Control Panel - Windows Firewall-Exceptions- Hak av File and Printer Sharing Uanset så kan du også åpne porter etter behov her også! Mulig dette funker? Ciao 6054196[/snapback] Sorry. Men det er ikke hvordan jeg spør etter. Dette gjelder for windows 2000 server. Ser ut som jeg må legge til allt som har med porter på routeren min, og deretter fjerne en og en for å se hvilken det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå