Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ganske treg med og betale mobilregninga mi til netcom. Brukte ca 2 månder over fristen til å betale regninga mi.. og når jeg har betalt regninga mi nå. Så sa netcom at mobilen min skulle bli åpna etter 10 min. så venter jeg en time, mobilen er enda ikke åpna. Så ringer jeg netcom igjen og forklarer problemet mitt. Så sier han at det er umulig at mobilen min er sperra enda, men det var jo den enda. Så sier han plutselig at de har solgt mobiltelefon nr mitt. og at jeg må ned til en forhandler for og hente meg nytt nr :no: Er det noen som vet om netcom har rett til og selge nr mitt til noen andre så fort? har hørt at de ikke får lov til å selge nr før det har gått 1 år uten at jeg har betalt regninga mi.. :hmm:

Endret av Leetrune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har vært ganske treg med og betale mobilregninga mi til netcom. Brukte ca 2 månder over fristen til å betale regninga mi.. og når jeg har betalt regninga mi nå. Så sa netcom at mobilen min skulle bli åpna etter 10 min. så venter jeg en time, mobilen er enda ikke åpna. Så ringer jeg netcom igjen og forklarer problemet mitt. Så sier han at det er umulig at mobilen min er sperra enda, men det var jo den enda. Så sier han plutselig at de har solgt mobiltelefon nr mitt. og at jeg må ned til en forhandler for og hente meg nytt nr  :no:  Er det noen som vet om netcom har rett til og selge nr mitt til noen andre så fort? har hørt at de ikke får lov til å selge nr før det har gått 1 år uten at jeg har betalt regninga mi.. :hmm:

6051624[/snapback]

 

 

Jeg er ikke sikker, men en ting er klart at de ikke kan gi bort nr ditt før det har gått et år. Huske jeg stengtr mitt gamle youngtalk abb og da fikk jeg vite at jeg kunne få samme nr tilbake et år.

 

Det du kan gjøre er å ringe gamle nr ditt og prate med ham og hvis han er villig til å gi deg blir saken lettere.

Lenke til kommentar

Jeg vet at telenor lar ett nr ligge brakk i 2 mnd etter oppsigelse (les: ikke siden sist faktura, men siden nummeret faktisk har blitt avsluttet fra brukers side, eller at bruker har vært for treig med å betale regninga, å regning gått til inkasso, som dermed har medført terminering av nummer) og etter det, ligger det totalt 6 mnd (inkludert de to første mnd etter oppsigelse) før det blir lagt tilbake i databasen for gjenbruk.

 

Dette står også i avtalevilkårene til telenor. :) vet ikke hvordan praksis'en er til Netcom, men om du var 2 mnd for sen med å betale en regning, så er du i utgangspunktet på nippet til en inkassosak, og med mindre du ikke selv har sagt opp ditt kundeforhold med netcom, tviler jeg på at dem faktisk har lov å selge nummeret ditt til noen andre. :) Nummeret er ditt, og dem har ingen rett til å selge det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...