Leetrune Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Jeg har vært ganske treg med og betale mobilregninga mi til netcom. Brukte ca 2 månder over fristen til å betale regninga mi.. og når jeg har betalt regninga mi nå. Så sa netcom at mobilen min skulle bli åpna etter 10 min. så venter jeg en time, mobilen er enda ikke åpna. Så ringer jeg netcom igjen og forklarer problemet mitt. Så sier han at det er umulig at mobilen min er sperra enda, men det var jo den enda. Så sier han plutselig at de har solgt mobiltelefon nr mitt. og at jeg må ned til en forhandler for og hente meg nytt nr Er det noen som vet om netcom har rett til og selge nr mitt til noen andre så fort? har hørt at de ikke får lov til å selge nr før det har gått 1 år uten at jeg har betalt regninga mi.. Endret 6. mai 2006 av Leetrune Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Vet ikke hvordan loven lyder, men det er hvertfall dårlig praksis fra Netcoms side. Endret 6. mai 2006 av Agressive Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Dette ville ikke jeg funnet meg i uansett. Bare å klage til dem det. Ring opp nummeret ditt og hør hvem som har fått det (hvis det har blitt tildelt enda da). Lenke til kommentar
jic Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Jeg har vært ganske treg med og betale mobilregninga mi til netcom. Brukte ca 2 månder over fristen til å betale regninga mi.. og når jeg har betalt regninga mi nå. Så sa netcom at mobilen min skulle bli åpna etter 10 min. så venter jeg en time, mobilen er enda ikke åpna. Så ringer jeg netcom igjen og forklarer problemet mitt. Så sier han at det er umulig at mobilen min er sperra enda, men det var jo den enda. Så sier han plutselig at de har solgt mobiltelefon nr mitt. og at jeg må ned til en forhandler for og hente meg nytt nr Er det noen som vet om netcom har rett til og selge nr mitt til noen andre så fort? har hørt at de ikke får lov til å selge nr før det har gått 1 år uten at jeg har betalt regninga mi.. 6051624[/snapback] Jeg er ikke sikker, men en ting er klart at de ikke kan gi bort nr ditt før det har gått et år. Huske jeg stengtr mitt gamle youngtalk abb og da fikk jeg vite at jeg kunne få samme nr tilbake et år. Det du kan gjøre er å ringe gamle nr ditt og prate med ham og hvis han er villig til å gi deg blir saken lettere. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Mobilnr skal være i karantene mye lenger enn som så. Dette hørtes veldig rart ut. Ring opp kundeservice og krev å få tilbake nummeret, evt kompensasjon for trøbbelet! -snubbel Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Netcom har helt sikkert ikke lov å selge nummeret ditt etter bare 2 måneder. Ta kontakt med kundeservice der igjen. hvis de ikke er imøtekommende så ta kontakt med forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) hadde du et bra nummer? virker sånn siden de solgte det på dagen. mye rart fra netcom, men det her er topp3. haha Endret 7. mai 2006 av cdguru Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Dette er etter hva jeg vet ikke lovlig praksis fra netcom. Men tråden er feilpostet og flyttes fra åpen diskusjon til forhandlere og verksteder. Lenke til kommentar
Kong_Miraz Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 EG trodde att alt av info til nummeret skal være ferdig før dei kan gi noen nummeret forkven vil kjøpe eit nr med rekning bundet til det!! Dette hørest ut som eit evinnelig rot fra netcom. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg har hattd et samme mobilnummeret siden 1996.. litt dumt om jeg skulle miste det nå.. men gjør vel ikke det med kontantkort... Lenke til kommentar
AngryKid Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg vet at telenor lar ett nr ligge brakk i 2 mnd etter oppsigelse (les: ikke siden sist faktura, men siden nummeret faktisk har blitt avsluttet fra brukers side, eller at bruker har vært for treig med å betale regninga, å regning gått til inkasso, som dermed har medført terminering av nummer) og etter det, ligger det totalt 6 mnd (inkludert de to første mnd etter oppsigelse) før det blir lagt tilbake i databasen for gjenbruk. Dette står også i avtalevilkårene til telenor. vet ikke hvordan praksis'en er til Netcom, men om du var 2 mnd for sen med å betale en regning, så er du i utgangspunktet på nippet til en inkassosak, og med mindre du ikke selv har sagt opp ditt kundeforhold med netcom, tviler jeg på at dem faktisk har lov å selge nummeret ditt til noen andre. Nummeret er ditt, og dem har ingen rett til å selge det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå