Gå til innhold

Ny Allround-PC 18000kr AMD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Det ser fint ut, men har byttet ut et par komponenter. Du sier du skal spille, da er nok ikke det skjermkortet en anbefaling. Byttet ut med et GeForce 7900GT. Gikk ned i pris for skjermen. Personlig syns jeg det er bortkastet penger å gi 6000+/- for en skjerm. Du finner minst like bra skjermer i 4000,- prisklassen og til og med bedre ms. Så jeg valgte en LG Flatron L203WT. Du har fått en raskere CPU også, AMD X2 4400+. Videre har jeg byttet ut RAM med et par av Corsair TWINX2048-3500LLPRO. Meget fine brikker høy hastighet og kvasse timingser.

Byttet også hovedkort, en Abit KN8-SLi - dette er passivt kjølt :) Det Asus hovedkortet som du valgte vil du kanskje få vifte-problemer med, av erfaringer fra andre. Harddisk er også byttet ut med tanke på ytelse, Western Digital Caviar SE16 250 GB. Gjorde det fint i tester. Det var det jeg byttet, og din nye handlevogn har du her.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ja, WD sine nye disker er fabelaktige. Den jeg linker til har 16mb cache. Skjermen er mere enn nok ''konge'' for deg. Dessuten er den bedre egnet til spill pga. den lave ms'n. Og helt til slutt, mitt endelige oppsett som jeg har over syns jeg du burde ta. Den RAM'en du har valgt i din nye handlekurv, er value. Greit, du skal ikke overklokke, men styr unna siden du i alle fall gir så myr for en PC.

Lykke til!

Endret av onyX
Lenke til kommentar

jeg har et par av de 1GB kittene fra før så jeg skal bare kjøpe 1GB brikke for denne maskinen.

Men jeg spiller ikke så mye at det gjør noe :p skal se mest film. Er det ikke en annen skjerm som er bedre på det ?

Lenke til kommentar

16 ms er etterslep jeg merker det på 3ms grå til grå så hvis du spiller mye, noen mener de alldri ser det, muligens er derfor jeg unnlater å bruke native oppløsning og får dermed mer etterslep?

samsung er fint det, får 20 grader mindre en wd, lite vits å betale 1000kr for en usynlig cache.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
kjøp den her skjermen og ta 7900 GTX eller 1900 xtx skjermkort når du først skal invistere så masse :)

6052921[/snapback]

For samme prisen får han den LG'en jeg linker til for samme pris, dessuten en 20'', 1400:1 i kontrast, WideScreen og 1650*1050 i oppløsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
post-88471-1146990887_thumb.jpg

Nå har jeg bestemt meg, vis dere ikke har noen innstillinger som er helt forferdelig.

Jeg har liggende 2GB ram som jeg skal bruke på den

6055330[/snapback]

annet kabinett muligens, det kabinettet er veldig trangt, dessuten synes jeg det er stygt...

men resten ser bra ut.

Lenke til kommentar

ville gådd for en annben skjerm da den du linka til er ganske dyr.....

denne har fått veldig mye skryt og er litt over 1000 kr billigere

og bruk resterende penger på et sterkere skjermkort. du sier du ikke har bruk for det men det er nok utrolig kjekt og ha det neste året.....

for 2 måneder siden ble sagt i samtlige review av 1900XT at hvis man spiller på kun 1280/1024 var et slikt kort bortkasta penger. en måned serere er oblivion her og kneler kortet, tror neppe de spilla som kommer fremmover er noe snillere

så hvis du kan forandre på oppsettet slik at du får et sterkere skjermkort uten at det går utover budsjett anbefaler jeg så absolutt det :yes:

Lenke til kommentar

Du er nå meg en fornuftig kar du

Jeg likte den skjermen du linka til :D

Skal se om jeg setter opp noe annet her :D

EDIT:

post-88471-1146996480_thumb.jpg

Jeg har fortsatt nesten 800kr å bruke skal jeg ta gtx 512mb ram da? :p

Endret av kennethaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...