kas_ Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 heisann. hvilken spenning bruker pc-høyalere? vurdere å koble på et batteri til et par som jeg skal bruke til en spøk i et utdrikkningslag. mvh kas Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Du kobler vel alle høyttalere (som ikke er usb) til strømnettet hvor de får levert 220-230 v? Alle høyttalere er forskjellige, tror de transformerer strømmen til hvor høy spenning de trenger. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Dersom dei er plugga i stikkontakten er det 230V og sikkert ein transformator som omformar spenningen til 12V eller noko sånt. Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Du kobler vel alle høyttalere (som ikke er usb) til strømnettet hvor de får levert 220-230 v? Alle høyttalere er forskjellige, tror de transformerer strømmen til hvor høy spenning de trenger. 6051546[/snapback] LOL, glemte det, siden min er koblet sammen med strømforsyningen til pc`n :-P Takker. For se om jeg kan få tak i et par billige høytalere med ekstern strømforskyning, siden jeg kan da se ossen spenningsforhold på trafoen. Takk folkens Endret 6. mai 2006 av kas86 Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Du kobler vel alle høyttalere (som ikke er usb) til strømnettet hvor de får levert 220-230 v? Alle høyttalere er forskjellige, tror de transformerer strømmen til hvor høy spenning de trenger. 6051546[/snapback] LOL, glemte det, siden min er koblet sammen med strømforsyningen til pc`n :-P Takker. 6051568[/snapback] Er vel på 12v linja da Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Du kobler vel alle høyttalere (som ikke er usb) til strømnettet hvor de får levert 220-230 v? Alle høyttalere er forskjellige, tror de transformerer strømmen til hvor høy spenning de trenger. 6051546[/snapback] LOL, glemte det, siden min er koblet sammen med strømforsyningen til pc`n :-P Takker. 6051568[/snapback] Er vel på 12v linja da 6051579[/snapback] Nei den er parallel koblet med tilførselenkabelen til pcn (Før trafoen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå