Isbilen Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Er det mulig å på en enkel måte "forgrene" et usb signal, slik at man for eksempel kan - få ett usb-tastatur til å skrive til to maskiner samtidig - koble en usb-printer til to maskiner som befinner seg på hvert sitt nettverk (ergo kan den ikke deles) ? Dette var bare eksempler, kom ikke på i farten hva jeg egentlig skulle bruke dette til, men husket at jeg lurte på det... Lenke til kommentar
jogamaster Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Er det mulig å på en enkel måte "forgrene" et usb signal, slik at man for eksempel kan- få ett usb-tastatur til å skrive til to maskiner samtidig - koble en usb-printer til to maskiner som befinner seg på hvert sitt nettverk (ergo kan den ikke deles) ? Dette var bare eksempler, kom ikke på i farten hva jeg egentlig skulle bruke dette til, men husket at jeg lurte på det... 6051512[/snapback] Man skal jo aldri si 100% sikkert NEI men jeg er rimelig sikker på at noe sånnt ikke finnes. Det vil kreve masse elektronikk for å få noe sånnt til, det er selvfølgelig mulig å lage noe sånnt. Det som må gjøres da er å lage en enehet som fungerer som en USB host og to USB enheter. Prisen på noe slikt vil jeg tippe at skulle ligge på en 5-600kr om det var noe som hadde blitt solgt i relativt store antall. Desverre er det nok ikke så mange som etterspør slike ting så om det finnes så er det nokk rimelig dyrt. Grunnen til at man ikke kan bruke en enkel splittekabel er at USB er alltid toveis kommunikasjon. PC spør tastaturet ting som "hva er du" og "hvilken tast holder du nede". Om så to PCer skal spørre om dette sammtidig blir det bare tull (kortsluttning blant annet). Så som sagt trengs det en elektronikk dings. Det er mulig det finnes sånne saker som har en bryter som gjør at du kan trykke på en knapp for å velge hvilken PC som skal bruke tastatur/printer etc... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg fant produktet jeg var ute etter: Hama USB 2.0 Data Switch Funker som bare det. Det flaue er at den lå så og si rett foran nesa på meg hele tiden, vi fører produktet der jeg jobber ... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Du kan jo gjøre slikt via nettverk og fjernstyring Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Du kan jo gjøre slikt via nettverk og fjernstyring 6305663[/snapback] Greia er at de to maskinene som skulle dele printer ikke befinner seg på samme nettverk. Da kan man ikke gjøre det på den måten. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Du kan jo gjøre slikt via nettverk og fjernstyring 6305663[/snapback] Greia er at de to maskinene som skulle dele printer ikke befinner seg på samme nettverk. Da kan man ikke gjøre det på den måten. 6305668[/snapback] Ja daså. Da forstår jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå