elisabeta Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Er det noen av dere som har noe erfaring med dette objektivet i konsertsammenheng? Har hørt så mye forskjellig om det nå at det går i surr. Mange som sier at det blir nesten ubrukelig før du setter blender til 2.8 og mange som sier at det er meget bra på 1.8 også. Har sett klare konsertbilder tatt med blender 1.8, lukkertid 1/125 og iso 400. Og hvordan funker det når eneste muligheten er 50mm? Blir det problem med å få med hele personen? Det er gjerne grenser for hvor langt unna man kan komme om man står i pit'n.. Og ja, jeg vet at 50mm f/1.4 er langt bedre, men har forløpig ikke lyst til/behov for å bruke så mye penger på et objektiv Lenke til kommentar
smiley_jack Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Jeg bruker ofte min 50mm 1,8 ifbm konserter og sceneforestillinger. På grunn av lysforholdene så må man finne riktig eksponering basert på manuelle innstillinger. Objektivet tegner helt greit på 1,8, selv om kantene på bildet kan bli litt vel uskarp. 50mm er grei brennvidde men man får ikke med seg mer enn deler av scenen, dersom man ikke sitter langt fra scenen. Sigma sin 30mm 1,4 frister derfor veldig. Her kan du se bilder jeg har tatt med Canon 20D og dette objektivet: https://www.masoy.kommune.no/index.php?cat=51747 Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Den versjonen jeg har er uskarp ved 1.8, men blir bedre oppover mot 2.8 ca, hvor den er ganske bra. Tok noen bilder med det i går på stativ på 1.8, og bildene ble helt ubrukelige. Den manuelle fokusringen er også helt håpløs.. Ville gått for 1.4 versjonen hadde jeg hatt penger,. den skal være skarp fra 1.4..ihvertfall den jeg har prøvd. men du kan jo også få en bra 1.8 versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå