uro Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hei, jeg skal kjøpe inn en bærbar pc til en frivillig organisasjon. De er ikke villig til og bruke mer enn 8.000,- på den da den kun skal brukes til skriving osv. Jeg har tittet litt og den jeg har funnet til nå som jeg syntes er best er denne Lenovo 3000 N100 Grunnen til at jeg valgte denne som alternativ er fordi den dekker behovet dems fint og den har også en bra sikkerhet ved at den har fingeravtrykk leser. De trenger ikke noe fansy skjermkort og lignende da den kun skal brukes til skriving på møterommet og hjemme hos leder og nestleder. Hele spørsmålet er da om denne pc-en er og anbefale eller om dere har andre som er bedre til prisen. Har også hørt en del om at IBM eller nå Lenovo har god kvalitet på produktene sine. Lurer også på hvor lang batteri tid denne pc-en har sånn ca. Og om noen har hatt den og har problemer med den. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Den bærbare pcen som per dags dato gir deg mest for pengene er kanskje: HP Pavilion dv5158eu/Turion 64 ML34 Men den er litt over budsjettet og som du sier skal den bare brukes til skriving. Holder det ikke egentlig med en av de billigste bærbare da? Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Den bærbare pcen som per dags dato gir deg mest for pengene er kanskje: HP Pavilion dv5158eu/Turion 64 ML34 Men den er litt over budsjettet og som du sier skal den bare brukes til skriving. Holder det ikke egentlig med en av de billigste bærbare da? 6051913[/snapback] Hvis du skal ha kvalitet er thinkpad/lenovo et veldig bra etter hva jeg har hørt fra andre! Endret 6. mai 2006 av Torland Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Jeg har da ikke sagt at IBM/Lenovo er dårlig. Acer Aspire 3633WLMi Virker som PC Express har et godt tilbud på denne. Den Lenovoen er jo også et bra kjøp. Endret 6. mai 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Jeg har da ikke sagt at IBM/Lenovo er dårlig. Acer Aspire 3633WLMi Virker som PC Express har et godt tilbud på denne. Den Lenovoen er jo også et bra kjøp. 6052108[/snapback] har jeg sagt at du sa at lenovo var dårlig?? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Ikke direkte nei, men det kunne virke slik siden du quotet meg og skrev det du skrev. Men jeg tok åpenbart feil . Endret 6. mai 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
uro Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Takk for alle svar. Er ikke helt sikker på hvem jeg skal velge ennå men hvis ingen vet om noen problemer med Lenovoen så tror jeg nesten det er denne som passer best. Men den er litt over budsjettet og som du sier skal den bare brukes til skriving. Holder det ikke egentlig med en av de billigste bærbare da? Jo, det holder forsåvidt med de billigeste men jeg fikk beskjed om og finne en bra pc med god sikkerhet og som var grei nok med blant annet trådløst nett osv og fant da ut at det var greit og betale de 8000,- jeg fikk til disposisjon så de jeg skal kjøpe for får en pc som holder en del år og har det som trengs av utstyr. Lenke til kommentar
uro Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 8000 = overkill. 6052610[/snapback] ikke for og virke dum men overkill? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hvis man kjøper noe som er bedre enn det man egentlig trenger. Lenke til kommentar
uro Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Hvis man kjøper noe som er bedre enn det man egentlig trenger. 6053249[/snapback] OK takker for forklaringen Personling syntes jeg ikke det er overkill da jeg gjerne vil at pc-en skal holde i noen år. Og det er bedre og kjøpe en som er bra nå som koster litt så har de jeg kjøper den for en akseptabel bra laptop lenger. Greit trenger kanskje ikke en så bra pc til enkle skrive oppgaver det vet jeg selv også men har hatt en del dårlige oplevelser med pc-er som ikke er akuratt så dyre og jeg vil ikke ta denne sjangsen for organisasjonen jeg kjøper inn for. Og når jeg har fått en sum de vil ha pc for (ikke min ide og kjøpe for den summen det var dems) så kjøper jeg en pc for den summen og kjøper en med litt kvalitet så den holder lenge. Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 En basic - "Jobbmaskin " i dag med utrolig mye for pengene er Dell Inspiron 6400 . Centrino Dualcore , og kan fåes ned til 6000-7000 med Interrgrert skjermkort Lenke til kommentar
uro Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 En basic - "Jobbmaskin " i dag med utrolig mye for pengene er Dell Inspiron 6400 . Centrino Dualcore , og kan fåes ned til 6000-7000 med Interrgrert skjermkort 6053767[/snapback] Den virka faktisk veldig bra. Må se litt mer på det. Takk for svar forresten. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Tilbud Kjøp den! Er i alle fall mye for pengene. Lenke til kommentar
uro Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Tilbud Kjøp den! Er i alle fall mye for pengene. 6055149[/snapback] Den virka jo også ganske bra, tror nok jeg må bruke litt lenger tid på dette enn jeg hadde regnet meg jeg. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Det skal ikke være enkelt Den FSCen er ukens tilbud på komplett, hva den ordinære prisen er vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå