Bombadilla Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Jeg har kun Windows XP + noen dokumenter installert på C: tilsammen 1,38GB. Når jeg velger egenskaper for C:,så viser det brukt plass på 2,64GB, altså en forskjell på 1,26GB! Er det noen av dere som har peiling på hvorfor det? Størrelsen på C: er 3,5GB. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 skjulte filer og autorecovery...tipper jeg. AKIRA Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 + swap fil (kan bli flere hundre MB) Lenke til kommentar
Bombadilla Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Swapfila ligger på en annen disk. Lenke til kommentar
Slafs Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Clustersize blir vel ikke like aktuelt å snakke om når det blir såpass stor forskjell, eller hva? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Klyngestørrelsen kan godt ha noe å si. Jeg oppdaget at jeg hadde over 60.000 filer på windows-partisjonen. Siden jeg har NTFS er klyngestørrelsen 4096 byte. Dvs at jeg har et klynge-tap på ca 60.000*4096/2 = ca 123MB. Hadde jeg hadd FAT32 ville klyngestørrelsen blitt ca 32kB (?) (Har 5GB partisjon) Da ville klynge-tapet også blitt tilsvarende større: Altså ca 1 GB. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 hvis du har aktivert hibernaut(husker ikke hvordan det staves) tar den opp like mye plass som du har minne, og om du slår av pagefile på c: vil den fortsatt ligge der til du manuelt sletter den...det er 2 ting som tar plass vertfall... Lenke til kommentar
Bombadilla Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Den 2002-10-04 13:04, skrev Civilix: hvis du har aktivert hibernaut(husker ikke hvordan det staves) tar den opp like mye plass som du har minne, og om du slår av pagefile på c: vil den fortsatt ligge der til du manuelt sletter den...det er 2 ting som tar plass vertfall.. Takk for tipset. Det var nok pagefila som måtte slettes manuelt, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå