tore_v1 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Sitter med en interessant diskusjon vedrørene Kunnskapsdepartementets oversettelse av ordet Employability. Dette betyr en arbeidstakers evne til å utføre et yrke. Oversettelsen til KD er som følger: Yrkbarhet Det høres nesten ut som et syndrom, og er et dårlig ord.. Dette sier Wikipedia om employability.. Noen forslag? Yrkesevne? Noen bedre? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Utførelseskraft eller arbeidskvalitet? Endret 6. mai 2006 av Loeve Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Ansettelseskapabilitet, eller arbeidskababilitet? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Arbeidsevne? Arbeidstilgjengelighet? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Den måtte jo komme: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=474228&hl= Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg søkte etter employability, men burde kanskje søkt etter mer. Er ikke så ofte inne på OT-annet.. Visste ikke at det var en sånn tråd der. Dette er egentlig ikke en ren oversettelse heller, det er heller en diskusjon rundt det nye ordet som KD har laget. Jeg mener det ikke er godt nok, og vi bør jo da gjøre noe med det! Men, håper vi kan avslutte denne uten å stenge den, i alle fall så lenge folk holder seg On topic. Mange gode forslag her! Lenke til kommentar
SkriverBachelor Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Heihei! Er klarer over at det er noen år siden du publiserte dette, men skriver bachelor nå og skulle gjerne hatt kilden din til at kunnskapsdepartementet foreslo ordet "yrkbarhet", finner det ingen steder på google eller lignende ser du :/ Har du en link eller noe annen dokumentasjon som du kunne delt med meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå