[SFP]Radar Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Har nå byttet strømforskyningen på maskinen, gikk opp fra 350w til NorthQ 4001EXT silent ATX 400W, . Ingen problemer ved oppstart, men så startet jeg overvåkningsprogrammet til hovedkortet (MSI, PCAlert4) og da piper det her! I det vinduet der det står at det skal være 3,3 V viser måler programmet ca 4,4 og i viduet hvor det skal være 5V måles det 4,5V også i vinduet hvor det skal være 12V vises det ca 10,5V. Har jeg gjort noe galt under monteringen eller er det noe feil med strømforskyningen? Eller er alt normalt..? Endret 6. mai 2006 av [SFP]Radar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Med slike verdier burde antagelig ikke PC'en ha virket i det hele tatt. Så det tyder på at målingene er feil. Hvis du har et mulitmeter kan du jo sjekke. Mange hovedkort kan også vise verdiene i BIOS. Lenke til kommentar
[SFP]Radar Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Oki..takk for svaret. Så da får jeg gå ut ifra at det er noe galt med programmet og innstillingene der. Finnes det noe overvåkningsprogram som kan måle slikt, siden jeg ikke har noe multimeter for hånden? Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 hvis man skal være 100% sikker, bruker man et multimeter. skal man være 40-50% sikker, bruker man overvåkningsprogrammer osv. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Men om programmet ikke måler feil så er ikke det der trygt. Vil anbefale deg å få den målt med et multimeter. Lenke til kommentar
[SFP]Radar Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Oki.. Da får jeg kontakte en kamerat av meg som har det og få målt dette skikkelig Takk for svarene!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå