AndersT2 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 På Alle Disse Stedene. Hvis du har bruk for panel med inn og utganger så Dette kortet for deg. Det er Xtrememusic med I/O panel og fjernkorntroll. 6051630[/snapback] Jeg har Creative sitt S750 7.1 THX anlegg og bruker lydkorte på hovedkorte. Vil jeg høre en enorm forskjell hvis jeg kjøper det korte du nevner her? 6056190[/snapback] Hvis du hører litt susing så vil du garantert det, de interne lager gjerne litt ekstra støy. Har en jeg kjenner som fikk låne mitt Audigy 2 kort for å teste forskjell og han var overrasket. Og kjøpte ett X-FI kort så fort han kunne. Fordelen er at Creative sine lydkort bruker mindre CPU kraft en de interne og andre dedikerte lydkort, samt at de har bedre dekodere og drivere enn de interne. Noe som vil i 99% av tilfellene gi bedre lyd. Men jeg kan ikke garantere at du hører forskjell. Noen hører ikke forskjell på MP3 i 128 kb og CD, mens andre tror de hører forskjell på 128 kb og 129 kb. Lydoppfattelse er ekstremt personlig, men jeg tror nok du vil merke at lyden blir fyldigere og klarere, samt får en strammere og fyldigere bass. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Det hva en del det ja. Vil et kort til rundt 300-500 gi meg det? *zzz* Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Har selv det settet. Vil på det sterkeste anbefale eget lydkort, fikk en de bedre lyd når jeg byttet fra Audigy 2 til Xtrememusik. jeg sikler båd epå Audigy 2 og dette settet. Siden kortet har 7.1 så skal jo det sende "riktig" signal til alle høytalerne i det settet? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Det hva en del det ja.Vil et kort til rundt 300-500 gi meg det? *zzz* 6059868[/snapback] JA. Du får de "gamle" audigy kortene til rundt de prisene, og de funker strålende fortsatt. Har selv det settet. Vil på det sterkeste anbefale eget lydkort, fikk en de bedre lyd når jeg byttet fra Audigy 2 til Xtrememusik. jeg sikler båd epå Audigy 2 og dette settet. Siden kortet har 7.1 så skal jo det sende "riktig" signal til alle høytalerne i det settet? 6059930[/snapback] Man skulle tro det. Men når jeg koplet kortet opp i mot min surround forsterker (Sony VA555ES) med coax så sende den kun ut ett stereo signal. Dette ser jeg ved å velge at den skal bruke det signalet jeg gir den, og da får jeg kun opp mine 2 fronter, ingen av de andre kanalene. Samme hva jeg stilte på i windows eller drivere så ga det ikke annet enn stereo. Og det var det samme når jeg koplet opp i mot Z-5500 settet mitt. Selv om dette aldri indikere hva som er inn, men lyden på direct var stereo. Så jeg tror de ikke lager signalet ordentlig. Det kan hende se sender signalet fra en DVD-film direkte videre i full surround, men dette har jeg ikke testet, da jeg kun bruker min dedikerte spiller til dette. Men når lydkortet omgjør all informasjon til full surround (god surround også) og sender det ut på de analoge, så skjønner jeg ikke hvorfor de nekter å gjøre det på den digitale utgangen. Lenke til kommentar
Wersia Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Har store problemer med Creative X-FI Xtrememusic, lyden skurrer som aldri før og er utrolig dårlig, noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det høres ut som dårlig kontakt. Prøv å bytt om på kablene, (grønn i sort osv.) og se om det følger spesifike kanaler. Har du ett display på en viftekontroll eller noe slik? hvis ja, prøv å ta vekk strømmen fra denne. Jeg hadde det problemet. Hvis det er det som gjør det, kapp vekk 5 volt til den enheten, da forsvinner kun displayet, og ikke selve vifte reguleringen (hvis den da ikke er hel digital) Lenke til kommentar
Wersia Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Snakka med Creative, fikk all hjelpen jeg trengte. Nå speller det drit bra, mye bedre Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Snakka med Creative, fikk all hjelpen jeg trengte. Nå speller det drit bra, mye bedre 6070988[/snapback] Hva ble du bedt om å gjøre? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Snakka med Creative, fikk all hjelpen jeg trengte. Nå speller det drit bra, mye bedre 6070988[/snapback] Hva sa gutta i Creative? Lenke til kommentar
Wersia Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Oppdatere Biosen, laste ned den nyeste drivern og fjerne eventuelle intergrete lydkort ( slå det av i Biosen) og ikke ha lyden på 100% på pcen, men rundt 75% var det jeg fikk beskjed om. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 såvidt jeg har skjønt så kan en koble disse høytalerne til lydutstyr med en opstisk kabel. noen som har erfaring med dette? (dette med hensyn til "feil" som tidligere er beskrevet i denne tråden?) Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Lurer på om jeg kan koble mitt Z5500 til PS2 siden det er optisk lydutgang på PS2? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Lurer på om jeg kan koble mitt Z5500 til PS2 siden det er optisk lydutgang på PS2? det skal gå fint da det er opptisk inngang på det lydsettet. Jeg vurderer å gjøre det samme med min xBox.... edit: jeg har sett at denne kabelen hos Komplett er THX-godkjent. Hva er egentlig forskjellen på THX-godkjente og ikke THX-godkjente optiske kabler..? Endret 14. mai 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Lurer på om jeg kan koble mitt Z5500 til PS2 siden det er optisk lydutgang på PS2? det skal gå fint da det er opptisk inngang på det lydsettet. Jeg vurderer å gjøre det samme med min xBox.... edit: jeg har sett at denne kabelen hos Komplett er THX-godkjent. Hva er egentlig forskjellen på THX-godkjente og ikke THX-godkjente optiske kabler..? 6102783[/snapback] Ikke en sabla ting så vidt jeg har hørt. Bare merket og prisen, bare de mest ekstreme audiofile som hører forskjell - tror ikke du er den typen il. Lenke til kommentar
Connubialis Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 har audigy 2 zs. vil jeg merke noen forskjell hvis jeg skifter til et x-fi kort? Lenke til kommentar
Wersia Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Hadde selv et integret lydkort, lyden blei mye bedre etter å ha bytte, men vet ikke hva forskjellen blir fra et Audigy 2 til X-Fi. Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Har bestillt z-5500 og får det på tirsdag, men kan eg skru på max volum med en gang, eller er det sånn at eg må "køyre det inn" i noken dager med litt lavt volum? Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Neida, kjør på det du vil. 6466114[/snapback] Takker for raskt svar No blir naboen blid hehe Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ikke en sabla ting så vidt jeg har hørt. Bare merket og prisen, bare de mest ekstreme audiofile som hører forskjell - tror ikke du er den typen il. 6107122[/snapback] du skal ikke stikke under en barkrakk at det kan stemme.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå