regeli Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Jeg har leid meg en server nå. Der var ProFTPD innstallert. Jeg styrer serveren via SSH. Programmet så jeg bruker til å kommunisere med serveren på heter Putty. Problemet er at jeg ikke får til å logge meg inn via FlashFXP. Skriver opp IP osv. I Putty skriver jeg cd /etc, der ligger ProFTPD og så skriver jeg "ls" for å se alle filene. Jeg må endre proftpd.conf filen, men får det ikke til. Jeg har tenkt å legge til brukere osv. Og kanskje sette opp noe "security". Jeg har funnet masse guider på nettet, men når jeg har skrevet "less proftpd.conf" så får jeg ikke endret noe i filen. Det kommer opp bare mye info. Noen som kan hjelpe meg? En komplett guide til dette hadde vært greit. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 vim proftpd.conf eller pico proftpd.conf for å editere fila. Lenke til kommentar
regeli Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Jeg har fått laget meg en bruker nå. Problemet er at jeg har kun read/write tilgang i min egen mappe. Hvordan lager jeg til slik at jeg kan både skrive og lese i andre mapper og? Jeg kan lese i andre mapper, men ikke gjøre noe. F.eks. i /home mappen eller der Apache server filene ligger. Serveren jeg leier har Debian Linux, ProFTPD, Apache, Python. Jeg fikk IP og passord til SSH i e-post Alt dette er ferdig innstallert fra leverandøren. Jeg bruker netdirekt.de. Tenkte å prøve TFlux på den, men først må jeg få til skrive tilgang i FTP Ingen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal sette opp denne serveren "properly" med TorrentFlux og FTP access? Ta kontakt med PM eller mail så kan vi snakkes Endret 8. mai 2006 av regeli Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg har fått laget meg en bruker nå.Problemet er at jeg har kun read/write tilgang i min egen mappe. Hvordan lager jeg til slik at jeg kan både skrive og lese i andre mapper og? Jeg kan lese i andre mapper, men ikke gjøre noe. F.eks. i /home mappen eller der Apache server filene ligger. Det spørs hva du egentlig har leid. Mest sannsynlig er det ikke en hel boks, kanskje bare et webhotell med tilgang over ssh. Hvis det er slik, har du i praksis kun kontroll over eget hjemmeområde og så har har muligens leverendøren et webinterface for styre med diverse innstillinger (databaser, dns bla. bla.).I beste fall muligens en virtuell server, og da burde du ha tilgang til "alt" i ditt virtuelle område. Lenke til kommentar
regeli Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Har en dedikert server mao. egen pc Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 og kontakte supporten til de du leier av er utelukket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå