Gå til innhold

legg til/fjer prog redir til url - får ikke avins

Anbefalte innlegg

et eller anna yalla program som har lagt seg i oppstarten. det går greit å fjerne det fra oppstarten ved å bruke msconfig men jeg vil ha det fullstendig fjerna fra systemet. hvordan kan jeg gjøre dette? når jeg forsøker å fjerne det på legg til/fjern programmer blir jeg redirecta til en webside som sier at jeg må betale for å avinstallere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for forslaga, men dette er ikke snakk om ei maskin som er stappa med spyware og "smarte" toolbars. er bare ett enkelt program som ei klåpe har prestert å installere, og det heter "moviepass" - tror url er moviepass.tv. Uansett, trenger bare en walkaround den linkinga slik at jeg får avinstallert progget manuelt, gidder ikke å installere spybot og herrans kobbel.

Lenke til kommentar

Ser at det er en prosess - ikke meningen å virke snurt. Men treff nr 2 på Google, pkt 6-8 er jo temmelig nøyaktig det jeg foreslo - pluss litt ekstra:) Treff nr 1 er enda mer omstendelig...derfor tenkte jeg at en "slett mapper, deretter registryrens" ville spare deg for litt arbeid. Spywarescannen er noe jeg selv ville gjort for sikkerhets skyld.

Å avinstallere noe fra Legg til/Fjern er enklere, og i noen tilfeller mer effektivt, men ofte mindre effektivt. Det ser du hvis du kjører en registerrens etter å ha avinstallert noe. Masse blir liggende igjen.

Endret av zjulik
Lenke til kommentar
Ser at det er en prosess - ikke meningen å virke snurt. Men treff nr 2 på Google, pkt 6-8 er jo temmelig nøyaktig det jeg foreslo - pluss litt ekstra:) Treff nr 1 er enda mer omstendelig...derfor tenkte jeg at en "slett mapper, deretter registryrens" ville spare deg for litt arbeid. Spywarescannen er noe jeg selv ville gjort for sikkerhets skyld.

Å avinstallere noe fra Legg til/Fjern er enklere, og i noen tilfeller mer effektivt, men ofte mindre effektivt. Det ser du hvis du kjører en registerrens etter å ha avinstallert noe. Masse blir liggende igjen.

6052170[/snapback]

aye, jeg gikk for den løsninga som du delvis skisserte - sletta driden og fjerna den fra oppstart i msconfig. imidlertid klarte jeg ikke å finne det når jeg søkte på regedit, ikke en gang med henvisningene som var i nevnte link. Imidlertid, et overflødig prog i sysreg skal man klare å leve med. Starter ikke noen nye prosseser ved boot uansett. Og sry, for igrunn var din første post dekkende (bortsett fra at jeg ikke gidder reg clean prog)

edit: jeg var nok noe uklar på dette, men min intensjon med denne tråden var faktisk å høre om noen andre hadde erfaring med programmer som linka til en url når man forsøkte å avinstallere. dette er jo en rather agressiv markedsføringsmetode, og minner da vitterlig litt om svindel.

saken var at på nevnte url som jeg ble linka til da jeg forsøkte å avinstallere hadde jeg valg mellom å a)betale b) betale eller c) betale. det var ingenting som tilsa at jeg fikk avinstallert driten om jeg hadde valgt noen av betalingsvalga. Det jeg -egentlig- var ute etter var en løsning der man fikk installshield til å fortsette avinstalleringa uten å linke urln - noe den ikke kunne.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

Jeg er med på den. Det er egentlig en interessant problemstilling. Selv har jeg bare opplevd at man blir tatt til en webside etter avinstall - en slik "Hvorfor vil du ikke ha oss lenger?"-side. Forsåvidt greit det.

Men den der "betal eller behold" - det er noe nytt. Og dermed blir det interessant å finne omveier - liksom en "hacket" avinstall...

Kanskje det ligger noe i uninstall.log eller noe - oppskrift der man kunne fjernet den linjen som fører til betal-siden...?

Lenke til kommentar

leita litt grundigere i registertet med andre search terms og fant til slutt reg entrys fra det programmet, men ingen som hadde en url-verdi. Ser god fra googlinga jeg linka at det er anerkjent som et frekt foretagende i sin helhet (trekker fra visakortet ditt fordi du har "akseptert" eulan som gir dem rett til det). Slike frekkheter fortjener en hack, simpelten fordi de prøver å stæle penger fra folk (ikke fordi jeg vil bruke programmet eller tjenesten uten å betale for den, jfr forumregler)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...