ozm Skrevet 6. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Dette er et av mine bedre bilder av katter: Katten springer etter ei rotte utenfor huset mitt, og jeg var tilfeldigvis på rett sted til rett tid, med kameraet. Bildet er tatt med Canon AE-1 og 100mm f/2.8. 1/125sek, f/4. Endret 6. mai 2006 av ozm Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 6. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2006 Slett ikke ille dette. Bildet kunne selvfølgelig vært komponert annerledes og bedre, men det blir et urettferdig kriterium i en sånn sammenheng. Her var du rett og slett på rett sted til rett tid. Synes det ble et flott actionbilde som også gir inntrykk av en viss fart. Det som ødelegger er alt støvet som tydeligvis er på linsa di... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 6. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2006 En ting, rens sensoren din, en annnen ting, genialt bilde, kunne kanskje vert litt mer klart, men det blinkskuddet likte jeg, virkelig kult... Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 6. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2006 Et veldig bra bilde. At det er uklart bare forsterker følelsen av fart. Bra panorert. Som andre har sagt, rens bildebrikka og klon bort flekkene. For å pirke litt burde hele katta, inkl. halen vært med, men dette er vanskelig å få til i farta. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 6. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2006 Hehe.. Grabbar. Dette er tatt med et kamera som faren deres siklet på når han tenåring AE-1 har ikke mye sensor, for å si det slik. Støvet er rusk som er uungåelig på slides/film som scannes vha filmscanner. Men det kunne jo enkelt ha blitt klonet bort da. Bildet. Situasjonsbilde. MEGET BRA. Kan ikke huske å ha sett noe lignende. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2006 Stilig! Det er helt ok at det er uklart ja. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 6. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2006 Hehe.. Grabbar. Dette er tatt med et kamera som faren deres siklet på når han tenåring AE-1 har ikke mye sensor, for å si det slik.Støvet er rusk som er uungåelig på slides/film som scannes vha filmscanner. Men det kunne jo enkelt ha blitt klonet bort da. Bildet. Situasjonsbilde. MEGET BRA. Kan ikke huske å ha sett noe lignende. 6053870[/snapback] He he, kjenner ikke Canon så godt, men fant det via goggle nå..........så da er det antagelig dias som burde vært rengjort før scanning. Og faren min sikla ikke på dette, han hadde et Voightlander som jeg tyvlånte. :!: :!: Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 6. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) HAHA Kjempebra! Jeg kan høre hjerteslagene til rotta... Synd med framingen. Kunne kanskje et øyeblikk ønsket en litt raskere lukkertid, men nei... det er perfekt som det er (nå hadde du ikke tid til å forandre på innstillingene uansett). Bra panorert ihvertfall Endret 6. mai 2006 av Rivers Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 6. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2006 Støvet har vel ingenting med brikka å gjøre siden kameraet faktisk er filmbasert! Muligens kommet under scanning? Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 7. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Ingenting er som folk som ikke vet hva de snakker om! Like artig hver gang -Meget tøfft bilde!! Endret 7. mai 2006 av Antarctica Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2006 Tøfft bilde, men personlig synes jeg ørlite raskere lukkertid kunne gjort seg. Det ville fryst katten og musen litt, samtidig som bakgrunnen fortsatt ville vært uskarp. Synes katten og musen er litt for uklare nå, og flyter litt for mye inn i bakgrunnen. Er også som noen sier, synd at du var litt uheldig med komposisjonen. Men du har klart å få katt og mus på riktig side av bildet i forhold til retningen de flyr i. Actionbilder, som ikke er arrangert og derfor tatt spontant, er spennende. Da er det ikke så farlig om det er teknisk perfekt, bare det er bra nok. Og det synes jeg dette bildet er Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2006 Enig med Afseth her, for det meste. Litt flytende, men situasjonen er glimrende, og det er det som betyr noe. Støvet var faktisk litt tøft, siden bildet allerede er litt maleri-aktig og "gammelt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå