Hayer Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hei Tenkte jeg ville prøve en ting... Jeg vil ha en PictureBox,Image kontroll så når brukeren trykker på en command knapp kan han/henne deretter trykke i PictureBox,image kontrollen(Eller det som er best) og få inn cordinatene... Litt dårlig forklaring kansje? Si fra så prøver jeg på nytt Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Du kan simpelthen bruke MouseDown-hendelsen: Private Sub Picture1_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)End Sub Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 ER det ikke mer kode? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Jeg tenkte kanskje X- og Y-paramenterene i den hendelsen ville sette deg på riktig spor. Det er nemlig ikke verre enn å gjøre noe så som dette: ' Variabel som viser hvorvidt vi skal bry oss om musehendelsenDim bProcess As Boolean Private Sub picImage_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) ' Se om vi skal utføre hendelsen If bProcess Then ' Det skal vi. X- og Y-koordinatene befinner seg i henholdsvis X og Y. MsgBox "Du klikket på punkt (" & X & ", " & Y & ")", vbInformation ' Vi trenger ikke å bry oss om dette før brukeren igjen har klikket på tasten bProcess = False End If End Sub Private Sub cmdClick_Click() ' Informer hendelsn ovenfor at brukeren har klikket på knappen bProcess = True End Sub I tillegg kan det muligens være en fordel å sette ScaleMode i bildeboksen til vbPixels. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå