roffan Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Jeg fiksa mitt forrige problem. Men, nå har jeg et nytt Problemet er at jeg ikke får innstalert Windows XP på maskina: Det hele starter, jeg kan gå inn på BIOS. Men når windows innstall sier den er ferdig med å laste ting, så kommer denne medlinga opp på skjermen: ----------------------------------------------------------------------------------------------- Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen. Starter du maskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Utfør virussjekk på datamaskinen. Fjern alle nylig innstallerte harddiskstasjoner eller drivere for harddiskstasjoner. Kontroller at harddiskstasjonen er riktig konfigurert og avsluttet. Kjør CHKDSK /F for å se etter skader på harddiskstasjonen, og start datamaskinen på nytt. Teknisk informasjon: ***STOP: 0x0000007B (0xF78D663C, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Noen som vet hva man kan gjøre? Endret 6. mai 2006 av roffan Lenke til kommentar
roffan Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Jeg har sjekka koblingene på Harddisken og det uten noe hell.... Kan det være HDD som er defekt? Noen som vet noen råd????? Endret 6. mai 2006 av roffan Lenke til kommentar
roffan Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Inne på bios stod det ikke noe navn på Harddisken....så jeg tror faktisk ikke at den har funnet noen form for harddisk i det hele tatt. Den finner dvd-rom og brenner, men ikke harddisken. Hvis jeg prøver en WD harddisk fra den andre pcn så oppdager maskina den.... Betyr det da at min Seagate er defekt?? WD ble kobla helt likt som Seagaten... Lenke til kommentar
roffan Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Prøv å bruk jumpere... 6051459[/snapback] Du mener de jumperne som sitter bakpå diskene som bestemmer om den er master eller slave? Hvis det er de du mener så sitter de der de skal sitte Hvis ikke det er dem......hva mener du? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Er dette IDE-harddisk (regner med det hvis du har master/slave jumpere). Kan du beskrive hvordan de er satt og hvordan du har plassert harddisken på signalkabelen? Er det andre enheter på samme kabel? Er det en 40 eller 80 leders kabel? Lenke til kommentar
roffan Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Er dette IDE-harddisk (regner med det hvis du har master/slave jumpere). Kan du beskrive hvordan de er satt og hvordan du har plassert harddisken på signalkabelen? Er det andre enheter på samme kabel? Er det en 40 eller 80 leders kabel? 6051904[/snapback] Harddisken er satt til master, dvd-rom er satt til secondary master med dvd-brenner som slave, dvd-rom og brenner går på samme kabel. Harddisken går på en egen 40 lednings kabel. Kablene har jo 2 innganger. Den blå enden går inn i PRI_IDE ------------| her sitter harddisken på denne kabelen | | | |------------| ( denne er ledig ) | | | | | | _ denne enden går inn i hovedkortet Lenke til kommentar
roffan Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Jeg fant problemet, det ser nok ut til at det er jeg som har klart å herpe den mens jeg har satt den inn i Kabinettet... Det blir vel ut å kjøpe ny HDD Endret 6. mai 2006 av roffan Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Er det en 40 eller 80 leders kabel? Her blir det poengtert om 40 eller 80 ledninger på en 40 pins kobling. Harddisken går på en egen 40 lednings kabel. Du svarer med 40 ledninger , du forstår hva det betyr , sant? Den blå enden går inn i PRI_IDE og har sier du Pri_Ide, da mener du ide kontakten på hovedkort, sant? EDIT: jeg ser at du har funnet feilen. Det var trist da. men..men.! Endret 6. mai 2006 av wiberos Lenke til kommentar
roffan Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 kjøper som sagt ny HD.....skal være uber forsiktig med denne Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Det er fortsatt ikke sikker at harddisken er herpet. Ettersom kabelen har en blå konnektor er det nok en 80-leders kabel. Dermed kan du prøve å sette harddisk til Cable Select og sette i den konnektoren som er langst fra hovedkortet (denne er til master-enhet). Det kan også være at der feil på kabelen. Forsøk evt. med en annen kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå