Gå til innhold

Til Dere som bruker Ad-aware.

Tannpirkeren

Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned Ad-aware og kjørt komplett scan på maskina. Da kommer det fram mye rart som kanskje kan slettes.

Spørsmålet er, kan ALT slettes?

Da tenker jeg på både det den finner i registeret og på disken generelt.

Hvis jeg sletter alt den finner, risikerer jeg da at enkelte programmer slutter å fungere?

Er litt nybegynner på dette programmet som Dere skjønner, og vil helst unngå å reformatere hvis jeg gjør feil.

Sveinl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-03 23:01, skrev aksjonist:

Hos meg var det bare Kazaa som ikke virket etter slettingen av en meget lang liste med filer, og da var det bare å installere KaZaa Lite istedenfor.

Javel, kun den ja :smile:

Da skal jeg se om jeg finner den lite-versjonen istedet.

Takk for tipset :wink:

Sveinl.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om at det er skadelig å fjerne alt, for det er ikke alltid så lett å finne ut hva som er spyware eller ikke. Dette programmet kommer jo bare med forslag til fjerning av filer som det vet fra før av er suspekte. Jeg tok sjansen og høyreklikket og valgte å fjerne alle. Hvis det skulle vise seg å lage krøll, kan du jo bruke restore funksjonen hvis intet annet nytter.

Lenke til kommentar

Hehehe :grin:

Jeg har 3-sifret antall filer og registeroppføringer. Har vel samlet seg opp iløpet av tiden (ca. 1 år) siden jeg formaterte sist. Hvis jeg skal slette 1 og 1 av de, vil det jo ta et helt døgn å bli ferdig.

Dessuten er det jo vanskelig å vite hva man skal slette da det ikke viser til noe spesifikt program.

Men hvis det bare er kazaa som streiker (som han lenger over sa) så sletter jeg enkelt og greit hele rukkelet og installerer lite-versjonen.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Anbefaler at en vet nøyaktig hva man sletter.

Jeg slettet for omtrent en uke siden alt som ble listet opp, og etter det virket ikke et eneste spill. Fikk rare feilmeldinger om filer som manglet, og enden på visen var å slette Windows og legge det inn på nytt, noe jeg gjorde i kveld og kan forklare mitt hissige gemytt. :smile:

Til dere som har lest Morrowind-posten min: Det var altså ikke lydkortet som skapte seg allikevel.

Christian Gehring Olsen

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-10-03 23:22 ]

Lenke til kommentar

Huff.... dette blir ikke enkelt.

Finnes det ikke noe skikkelig program som virker etter hensikten da?

Hvis det er slik at mange flere programmer slutter å virke og man får store problemer med maskina :evil: så er det jo ikke så mye vits i å bruke Ad-aware da :???: Spesielt ikke hvis man ikke vet hva man skal slette.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-03 23:38, skrev Sveinl:

Finnes det ikke noe skikkelig program som virker etter hensikten da?

Det er programmene som inneholder spyware som bør repareres. Hvis Ad-aware ødelegger disse ondskapens programmer så er det nok en feature, og ikke en bug.

Det er spyware-programmene som Ad-aware oppdager du bør fjerne i all hast og seg deg om etter alternativer til.

LeD

Lenke til kommentar

Hvis man får problemer med programmene sine, er det mest sannsynlig fordi de programmene er laget slik at de må ha spyware'en installert for å funke. kaZaa (original) er et eksempel. Det vil antakelig ikke nytte med noe annet ad-removal program, da disse programmene uansett vil nekte å samarbeide når spy-waren ikke er der.

KaZaa lite er en hacka utgave som ikke er avhengig av spywaren. Du vil ikke finne slike 'light'-utgaver til så mange programmer.

Lenke til kommentar

Man skal fjerne alt som adaware finner. Alt dette er spyware (programmer som spionerer på hva brukeren gjør på nettet m.m.). PCen vil ikke slutte å fungere pga. fjerning av spyware, men man skal først kjøre adaware en gang, reboote, og gjenta helt til adaware ikke finner flere spyware programmer.

Noen spyware-programmer er ondskapsfulle nok til å erstatte winsock og trenger derfor 2 runder for å bli fjernet.

Noen få programmer, inkludert orginal Kazaa, vil slutte å fungere. Har man litt peiling kan man likevel få slike programmer til å fortsette å fungere, men det beste er betale noen dollar for en versjon uten spyware om det er mulig.

Man får spyware fordi de programmene man installerte ikke var freeware - de var "annonseware". AdAware er derimot ekte freeware og et av de mest nyttige småprogrammene som har sett dagens lys.

Konseptet rundt spyware er i ferd med å bli en stor diskusjon i USA og det er godt mulig mange av metodene vil bli forbudt om ikke så altfor "lenge".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...