pleiadene Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 jeg kjøpte en benqsiemens ef81 uten abonemang fra mpx.no for 3495,-fikk mobilen i dag å puttet inn netcom kortet i mobilen,tastet kode og fikk beskjed: card error.prøvde flere ganger,prøvde deretter telenor kort fra kona sin mobil,da virket alt som det skulle,det virker som min mobil uten abonemang er sperret til telenor!dette er jo meget rart,siden jeg har kjøpt og betalt for en ef81 uten abonemang!var etterpå å så på mpx sine sider,de selger ikke engang benqsimens med telenor lås,abbo,så hvordan i all verden har det skjedd at min er så perret til telenor???mpx selger :ef 81 uten abbo,og med netcom abbo,men ikke med telenor,som min altså er låst til.``kan noen forklare meg hva i all verden som har skjedd her???!!,å ja!netcom kortet mitt fungerer fint på andre mobiler,og det er klart for 3g! Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Selv om du har kjøpt telefonen uten abbonement, så kan telefonen være låst til netcom/telenor. Det skal være merket på esken at telefonen er låst selvom det er kjøpt uten binding. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 EF81 får man ikke tak i låst ennå, så det er nok ikke dette som er problemet. Stikk innom en NetCom-forhandler og be om et nytt SIM-kort. Enkelte telefoner er kresne på hvilke kort de vil ha, det har hendt før. -snubbel Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 EF81 får man ikke tak i låst ennå, så det er nok ikke dette som er problemet. Stikk innom en NetCom-forhandler og be om et nytt SIM-kort. Enkelte telefoner er kresne på hvilke kort de vil ha, det har hendt før. -snubbel 6050201[/snapback] Simkortet er ett nytt 3G kort,og det virket utmerket på min sony w 900i,som er en 3g mobil,så det er ikke noe galt med kortet,det står ingenting på eska til ef 81 at det er binding,abbo på den Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Som sagt, det kan være noe galt med kortet selv om det fungerer på noen telefoner. Jeg jobber blant annet med NetCom og vet at enkelte kort fungerer dårlig i enkelte telefoner. Prøv et annet NetCom-kort! -snubbel Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Ring NetCom og si det er feil. Fortell også a tdet virker knirkefritt med Telenor. Benq- Siemens har også problemer med Tele2 kort. Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Ring NetCom og si det er feil. Fortell også a tdet virker knirkefritt med Telenor. Benq- Siemens har også problemer med Tele2 kort. 6051604[/snapback] Hva i all verden skal NetCom Kundesenter få gjort med det? Enten er jo telefonen - ødelagt, hvilket han må ta med forhandler (altså mpx.no) - operatørlåst til Telenor, hvilket han må ta med forhandler (spesielt hvis det ikke sto i avtalen at den skulle være det.) - slik at den ikke klarer å lese SIM-kortet. Det beste vil jo da være å teste andre NetCom SIM-kort i telefonen for å sjekke om samme problemet oppstår. Hvis det gjør det er det jo et generelt problem med NetCom SIM-kort i telefonen, hvilket han må ta med forhandler. Gjelder problemet bare på hans kort er jo det beste å stikke innom en NetCom forhandler (elkjøp, expert, lefdal osv) og kjøpe nytt SIM-kort. Bedre å få det med en gang enn å vente på å få det tilsendt fra kundesenteret. Billigere også. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Ring NetCom og si det er feil. Fortell også a tdet virker knirkefritt med Telenor. Benq- Siemens har også problemer med Tele2 kort. 6051604[/snapback] Hva i all verden skal NetCom Kundesenter få gjort med det? Enten er jo telefonen - ødelagt, hvilket han må ta med forhandler (altså mpx.no) - operatørlåst til Telenor, hvilket han må ta med forhandler (spesielt hvis det ikke sto i avtalen at den skulle være det.) - slik at den ikke klarer å lese SIM-kortet. Det beste vil jo da være å teste andre NetCom SIM-kort i telefonen for å sjekke om samme problemet oppstår. Hvis det gjør det er det jo et generelt problem med NetCom SIM-kort i telefonen, hvilket han må ta med forhandler. Gjelder problemet bare på hans kort er jo det beste å stikke innom en NetCom forhandler (elkjøp, expert, lefdal osv) og kjøpe nytt SIM-kort. Bedre å få det med en gang enn å vente på å få det tilsendt fra kundesenteret. Billigere også. 6054666[/snapback] Ville fram til den siste setningen din der. Nei det er faktisk billigere å få det fra kundeservice. Butikken skal som oftest ha penger for kortet, men snakker man med kundeservice er det som oftest man får dette gratis. Uansett så kan kundeservice mer enn butikkene kan, dessuten hender det at butikken selv må kontakte support. Da er det ofte bedre å fortelle det selv til kundeservice enn å gjenta det 1000 ganger for kundebehandleren i butikken. Men jeg antok også da at det var feil med sim kort som du nevnte. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Ville fram til den siste setningen din der. Nei det er faktisk billigere å få det fra kundeservice. Butikken skal som oftest ha penger for kortet, men snakker man med kundeservice er det som oftest man får dette gratis. Uansett så kan kundeservice mer enn butikkene kan, dessuten hender det at butikken selv må kontakte support. Da er det ofte bedre å fortelle det selv til kundeservice enn å gjenta det 1000 ganger for kundebehandleren i butikken. Men jeg antok også da at det var feil med sim kort som du nevnte. 6054763[/snapback] Ok, da er vi altså tilbake til det jeg nevnte for X antall poster siden. Feil på SIM-kortet, som ikke kommer fram på alle telefoner men tydeligvis på EF81. KVTL: Jeg er veldig uenig i det du sier angående priser på SIM og kunnskap på kundesenter vs forhandler. Når det gjelder pris, så har kundesenteret fått streng beskjed om at de skal ta betalt for SIM-kort med mindre det er noe ekstraordinært. De tar da 200 kroner pluss frakt, så det ender opp på ca 230 kroner. Forhandlere har derimot rett til selv å bestemme hva de skal ta for kortene da de får disse gratis. Her er det forskjell på de store kjedene (Expert, Elkjøp osv) der de ansatte har faste retningslinjer, og de små butikkene (Telekiosken, Telehuset, Telebutikken, Klart Svar) der hver butikk opererer uavhengig og har det litt mer fleksibelt mtp priser. Som jeg har skrevet ved flere andre anledninger her på forumet, gir jeg gratis SIM til alle som har en god grunn, altså at de ikke har rotet det bort e.l. Jeg gir også gratis SIM til mine faste/gode kunder og til kunder som kjøper en 3G-telefon hos meg. Dette er vanlig i min kjede. Når det gjelder kunnskap så er min erfaring akkurat det samme. Har hatt flere kunder med nøyaktig samme problem som trådstarter, dog med andre mobilmodeller. Her har kundesenteret konsekvent svart at det har vært feil på telefonen, mens jeg har valgt å gi kunden nytt SIM-kort. Sistnevnte har løst problemet i alle disse sakene. Da synes jeg ikke det er riktig å si at kundesenteret har mer kunnskap enn forhandler, når forhandler faktisk løser problemet på et par minutter framfor å sende inn telefonen det gjelder til reparasjon i 1-2 uker. Ellers, når det gjelder sperrer, feil på abonnement, problemer med registrering av betaling osv osv så er det riktig at kundesenteret har tilgang til info som forhandler ikke har. Men da har forhandler en egen kontakt - forhandlerservice - som er raskere og ofte mer erfaren enn kundeservice. Kunden vil på denne måten slippe å måtte sitte i telefonkø hos kundesenteret, forhandleren kan ta seg av dette, og det er som regel ikke telefonkø. Vel, det var min mening. Heldigvis er det lov å være uenig -snubbel Endret 7. mai 2006 av snubbel Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hmm, jeg fikk gratis sim av kundeservice to ganger. En gang pga. omleggingen til 3G og en til kontantkortet som mobilen ikke ville lese. Forhandler skulle ha 200 kr hvis jeg ikke husket feil. (Snakket med de der jeg kjøpte kontantkortet). Men problemet at det er mange forskjellig type forhandlere som legger ulik vekt på service. Av noen får man puk koden gratis, av andre får man ikke puk koden gratis. (Expert har tatt seg betalt for det lenge, Elkjøp har også begynt med det samme). Dessuten varierer kunnskapen blant selgere dessverre. Når jeg skulle portere mente selger i butikken at man også kunne portere personsvarnummer. Det viste seg at han brukte et eldgammelt skjema og det var ikke vanlig praksis lenger i følge kundeservice. Heldigvis porterte de det for meg slik at alt gikk i orden. Så igrunn så har jeg delte erfaringer. Lenke til kommentar
F-J Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg hadde det samme problemet som deg, med mitt tele2 kort. Ikke helt likt, men det poppet ihvertfall hyppig opp "sett inn sim-kort" meldinger og jeg må starte på nytt hele tiden. Litt kult å ha star wars tema på den telefonen med det blir rimelig plagsomt å se den filmsnutten når mann skrur den av og på hele tiden.. Jeg ga mobilen tilbake til butikken (glad jeg ikke kjøpte på nettet) og den er nå på service, men han duden i kassen mente det kanskje kunne være at det var tele2 kort.. Men hva om det er det ? Det burde absolutt gi meg rett til å heve kjøpet, burde det ikke ? Hvis en telefon ikke fungerer med den og den teleoperatøren så skal mann for pokker ha beskjed om det FØR man kjøper den Tror jeg har rettigheter og et forbrukerråd bak meg der jeg Må bare avvente å se hvordan de takler dette, håper de klarer å fikse det for jeg er helt forelsket i den telefonen It gives me great pleasure Får jeg besked om å bytte til noe annet enn tele2 raserer jeg butikken ! Prøvde forresten det mange sier her, med nytt sim-kort. Dro til japan photo og kjøpte et til 100 spenn fordi jeg ikke gadd å vente på å få tilsendt et gratis kort, men det fungerte jo like dårlig Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hos Tele2 er det et litt mer dyptgående problem enn det han i denne posten opplever. Det er flere som har hatt problemer med Tele2 og det er også opprettet en annen post om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå