Shake Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Virker ikke som pc'en min oppfatter at Hardisken er tilkoplet, jeg har en IDE som slave.. S-ATA disken kommer opp i 10 sek å spørr om jeg vill konfigurere S-ATA disken, noe som ikke jeg vet hvordan man gjør.. En kompis av meg som har veldig lik PC hadde ikke noen som helst problemer. Hva kan jeg gjøre for å på Hard disken igang? Kanskje jeg bør reformatere, men jeg vill helst se dette som siste løsning! Noen som har noen som helst ide om hvordan jeg kan løse problemet? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Hei! Du må først og fremst innstalere S-ATA-driver/re på din PC. Gjerne via Windows nå. Hvis du har planer om å fjerne IDE-harddisken og bare bruke S-ATA, så må du ha driverne på en diskett. Dette fikser du ved å boote Windows XP normalt, men før maskinen skal lade disse filene, må du trykke en tast for å innstalere S-ATA-driver. Husker ikke hvilken knapp, men det står der. Ellers følger du den første metoden. Lykke til! Endret 6. mai 2006 av onyX Lenke til kommentar
Shake Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Hei! Du må først og fremst innstalere S-ATA-driver/re på din PC. Gjerne via Windows nå. Hvis du har planer om å fjerne IDE-harddisken og bare bruke S-ATA, så må du ha driverne på en diskett. Dette fikser du ved å boote Windows XP normalt, men før maskinen skal lade disse filene, må du trykke en tast for å innstalere S-ATA-driver. Husker ikke hvilken knapp, men det står der. Ellers følger du den første metoden. Lykke til! 6049853[/snapback] Takker for nydelig svar, men btw hvor finner jeg S-ATA driveren? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hva mener du med at ide disken står som slave? Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Takker for nydelig svar, men btw hvor finner jeg S-ATA driveren? 6050557[/snapback] De ligger vel på en CD som fulgte med ditt hovedkort når du kjøpte det. Shake, det er også lurt å sette den IDE-harddisken til master, da jeg tar det som et selvfølge at Windows ligger i. Endret 6. mai 2006 av onyX Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Flyttes fra Annet om hardware til Lagringsmedier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå