odd2k Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Jeg har et DFI NF4 Ultra-D kort. Pumpa er kobla til vanlig cpu vifte kontakt, og dermed "tror" BIOSen at dette er en vanlig CPU vifte. Kort sagt så driver den og hopper mellom av og på pga. automatisk spenningsregulering fra BIOS. Jeg finner ingen måte å slå dette av på, og grense temperaturen kan ikke stilles lavere enn 25 grader. Jeg har lett og lett, men finner ingen måte å slå av denne funksjonen på (den er i PC Health i BIOS). Blir ganske forbanna på DFI når de nærmest tvinger denne funksjonen på folk. Noen som vet om en måte å slå det av på? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Heia DFI! Har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men vil i alle fall anbefale å bruke en overgang fra en Molex-plugg for å forsyne pumpa med 12v. Da har du i allle fall en stabil spenningsforsyning til pumpa, fri for "fiksfakserier" som temperaturstyrte viftekontakter osv. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Jepp, jeg brukte en slik overgang selv. Vifter som jeg kobler til cpu-viftekontakten starter nesten aldri . Eventuelt kan du bare ofre en molex-kontakt og finne fram loddebolten Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Hm ja det går vel fint å koble pumpa til en molex kontakt, men da må jeg jo sette en annen vifte på cpu kontakt for i det hele tatt å få starta maskinen. Huff, disse "brukervennlige" greiene er til mer bry enn til hjelp.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hm ja det går vel fint å koble pumpa til en molex kontakt, men da må jeg jo sette en annen vifte på cpu kontakt for i det hele tatt å få starta maskinen. Huff, disse "brukervennlige" greiene er til mer bry enn til hjelp.. 6052147[/snapback] Hvorfor må du sette en annen vifte i cpu-viftekontakten? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Hvorfor må du sette en annen vifte i cpu-viftekontakten? 6052193[/snapback] Trodde dagens hovedkort hadde en sikkerhetsordning der de ikke starter uten tilkoblet cpu kjøler? Kanskje jeg tar feil.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hvorfor må du sette en annen vifte i cpu-viftekontakten? 6052193[/snapback] Trodde dagens hovedkort hadde en sikkerhetsordning der de ikke starter uten tilkoblet cpu kjøler? Kanskje jeg tar feil.. 6052197[/snapback] Ikke hos meg i hvert fall, og det går uansett ann å skru av om det er et alternativ Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Tror det er ganske vanlig å kunne disable overvåkning av CPU-vifta på de fleste hk ja. odd2k: Du kan jo sende en PM til Snekker´n? Han har jo herja endel med DFI-kort i ulike sammenheng. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Tror du må ha enabled cool & quite i biosen ! Skjedde det samme hos en kamerat, enabla den og det funka Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Du mener vel i så fall disablet den? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Du mener vel i så fall disablet den? 6054261[/snapback] Vet ikke helt hva han mente, men jeg har i hvert fall disablet cool n quiet, trodde til å begynne med at dette var en forutsetning for temperatur regulering på cpu, men den gang ei.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Tror det er ganske vanlig å kunne disable overvåkning av CPU-vifta på de fleste hk ja.odd2k: Du kan jo sende en PM til Snekker´n? Han har jo herja endel med DFI-kort i ulike sammenheng. 6052235[/snapback] Ingen problem,bare diable det i bios så er saken biff. Endret 6. mai 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå