ExcaliBuR Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 12:47, skrev MistaPi:Super-samling blir av noen kalt for software FSAA, men det blir litt feil siden det er uansett skjermkortet som rendrer de ekstra pixlene.Multi-sampling er mer komplisert og krever at skjermkortet har støtte for det. Hver frame rendres med flere samples (derav navnet) som kombineres på sub-pixel nivå. Den viktigste forskjellen er at multi-samling ikke gir en fillrate hit siden hver sub-sample bruker samme texture data, men det øker minnetrafikken i like stor grad som super-sampling. Det er forsåvidt hovedgrunnen til at ytelsetapet med FSAA på R9700 er såpass lite på dagens spill - pga den høye minnebåndbredden. Så med SuperSampling så blir teksturene skarpere da? Syntes å høre at hver pixel må renderes/samples 4 ganger med SuperSampling, mens MultiSampling bare trengt den vanlige 1. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 18:12, skrev ExcaliBuR:Så med SuperSampling så blir teksturene skarpere da? Multi-sampling har vel en tendes til å blure mer, men det avhenger mye av hvordan ting blir gjordt. Quincunx er et bra eksempel på hvordan det ikke skal gjøres :smile: Quote: Syntes å høre at hver pixel må renderes/samples 4 ganger med SuperSampling, mens MultiSampling bare trengt den vanlige 1. Ja det stemmer, det er grunnen til multi-sampling ikke har en fillrate hit, men som sagt øker minnetrafikken like mye som super-sampling så ytelse tapet er likevel ganske stort der minnebåndbredden er flaskehals (noe som den ofte er). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå