Gå til innhold

øke makstemperaturen slik at pc ikke slår seg av?

sixx

Anbefalte innlegg

når jeg spiller oblivion på mitt 9600xt...så skrur pcen seg av...det er greit nok, for jeg vet jeg har klokket det til det ytterste... Men det holder MYE lenger på BF2. Så jeg lurer på om det er mulig å justere slik at kortet ikke slår seg av på 55 grader(eller noe i den duren)?? det tåler vel betydelig mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste i forhold til temperatur som skal kunne slå av PC'en er om CPU-temperaturen går over terskelnivået (som regel er denne på generøse 80-90 grader C). Skjermkortet vil normalt sett ikke restarte maskinen uansett temperatur.

Jeg tror det heller er knyttet til et hardware-problem, evt. dårlig power-tilførsel. Vanskelig å diagnosere uten mer data.

-Stigma

Lenke til kommentar

ok. kan prøve å forklare litt mer. hvis det hjelper. PSU(tror jeg) er på 360w, har en 3 GHz pentium 4. to harddisker. to DVD spillere/brenner. alle minnestasjonene fullt opp. et stort antall pci kort. skjermkortet tåler ikke å skrues opp mer enn jeg har nå. Øker med 2 mhz å pcen stopper. Men det rare er at det virker i BF2 men streiker i Oblivion.

Lenke til kommentar
ok. kan prøve å forklare litt mer. hvis det hjelper. PSU(tror jeg) er på 360w, har en 3 GHz pentium 4. to harddisker. to DVD spillere/brenner. alle minnestasjonene fullt opp. et stort antall pci kort. skjermkortet tåler ikke å skrues opp mer enn jeg har nå. Øker med 2 mhz å pcen stopper. Men det rare er at det virker i BF2 men streiker i Oblivion.

6049646[/snapback]

Det første du bør prøve er jo selvfølgleig å klokke med til standard-hastighet go teste om fenomenet vedvarer da. Gjør det det, så er problemet at du har klokket littegrann for langt for at det er stabilt. Løsningen er selvfølgelig å redusere overklokk til du ikke merker problemet lenger. Forskjellige spill kan stresse hardwaren på forskjellige punkter, så fordi om det ikke crasher maskinen i BF2, så betyr ikke det nødvendigvis at maskinen er 100% stabil i alle mulige spill.

Forsvinner ikke problemet når du er på standard-hastighet på komponentene dine derimot, så må vi feilsøke videre, men sjekk osm sagt om det er overklokkingen først.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...